Аккредитация как механизм обеспечения высокого качества обучения иностранным языкам в высших учебных заведениях в Польше
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/2832Автор:
Моджицка, Ирина
Modrzycka, Irina
Дата:
2012-04Аннотация:
The paper presents the process of formation and development of accreditation as a form of ensuring
high quality teaching in higher education institutions in Poland for the past 20 years. New Accreditation
Commission, created by the Association of Academic Foreign Languages Centres SERMO, is an
organization that could guarantee in Poland high standards of education in the field of teaching
foreign languages and have a positive impact on the quality of language education and the quality of
graduates from different universities to work on international labor market. В статье представлен процесс становления и развития аккредитации как формы обеспечения
высокого качества обучения в высших учебных заведениях Польши за последние 20 лет. Новая
аккредитационная комиссия, созданная в Ассоциации Академических Центров Обучения
Иностранным Языкам SERMO, является организацией, которая может стать в Польше
гарантом высоких стандартов образования в сфере обучения иностранным языкам и
оказать положительное влияние на качество языкового образования и качество подготовки
выпускников различных вузов к трудовой деятельности на международном рынке труда.
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
Modern Information Technologies in Teaching Adult Learners Foreign Professionally-Oriented Communication
Balastov, Alexey V.; Баластов, А.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-06)This article deals with the problems of teaching adult learners foreign languages (English). With the help of multimedia, video projectors, electronic screens and networks there appear new opportunities for mass and more ... -
Intercultural Communicative Competence as an Aim of Teaching Foreign Languages in Comprehensive School
Tareva, Elena G.; Budnik, Anastasia S.; Тарева, Е.Г.; Будник, А.С. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2013-11)The article mainly focuses on the essence and structure of the intercultural communicative competence of senior pupils. First of all, it reveals the basic personal features required for successful intercultural communication. ... -
Dialogue of Culture vs Non-Dialogue of Cultures in Woke World: Case of Foreign Language Teaching
Tareva, Elena G.; Tarev, Boris V.; Тарева, Е. Г.; Тарев, Б. В. (Journal of Siberian Federal University. Сибирский федеральный университет, 2024-11)As the subject of the research the article discusses the dynamics of the axiosphere of methodology of teaching foreign languages to Russian students. The aim of the paper is rethinking of the phenomenon of culture and ... -
Training Platform: The Network of Best Language Teaching Practices Sharing
Tareva, Elena G.; Тарева, Е.Г. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2015-11)The article represents an innovative model of accumulation and promotion of best practices of foreign language teaching in the system of lifelong learning. It gives the idea about the nature, status, and features of ... -
Стратегии обучения языку и эффективность преподавания английского языка на третьем образовательном уровне
Василевска, Д.А.; Wasilewska, Joanna A. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2012-04)Research in the field of teaching English as a Foreign Language indicates that introducing language learning strategies and their supervised practising in classroom setting may contribute to effective language learning and ...