Training Platform: The Network of Best Language Teaching Practices Sharing
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/19932Автор:
Tareva, Elena G.
Тарева, Е.Г.
Дата:
2015-11Аннотация:
The article represents an innovative model of accumulation and promotion of best practices of
foreign language teaching in the system of lifelong learning. It gives the idea about the nature,
status, and features of language teaching practices as a new didactic phenomenon. The author
describes the functions and justifies the role of a training platform as a form of exchange of best
practices of teaching foreign languages. The research provides the analysis of positive aspects
of training platforms as special forms of cooperation between teachers in the sphere of teaching
foreign languages with the purpose of sharing best practices. Alongside with that the paper lists the
unrealized potential of the platforms, the implementation of which will improve the quality of foreign
language teaching within LLL В статье речь идет об инновационной модели аккумуляции и продвижения передовых практик
обучения иностранным языкам в системе непрерывного образования. Дается представление
о сущности, статусе и особенностях передовых лингвообразовательных практик как
новом дидактическом феномене. Представляются ориентиры, описываются функции и
обосновывается назначение стажировочной площадки как формы обмена передовыми
практиками обучения иностранным языкам. Автор приводит анализ положительных
сторон стажировочных площадок как особых форм взаимодействия педагогических кадров
в сфере обучения иностранным языкам с целью обмена передовым опытом. Одновременно
перечисляются нереализованные возможности площадок, реализация которых обеспечит
повышение качества обучения иностранным языкам в области непрерывного образования
(LLL)
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
Стратегии обучения языку и эффективность преподавания английского языка на третьем образовательном уровне
Василевска, Д.А.; Wasilewska, Joanna A. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2012-04)Research in the field of teaching English as a Foreign Language indicates that introducing language learning strategies and their supervised practising in classroom setting may contribute to effective language learning and ... -
Practice-Oriented Approach to Training Tutors at the Siberian Federal University
Korshunova, Vera V.; Коршунова, В.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2019-02)The article demonstrates the possibilities of a practice-oriented approach to training tutors for the regional education system: such specialists are needed in the new social conditions of Siberia. The research is based ... -
European Language Portfolio as an Effective Tool of Assessment Used in Teaching a Foreign Language
Vonog, Vita V.; Воног, В.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2018-10)The article is devoted to the description of the main functions and descriptors of the European Language Portfolio (ELP) in teaching a professional foreign language to students of engineering profile within learner-centred ... -
The Even Language: Studying, Teaching and Linguistic Ecology Challenges
Petrov, Alexander A.; Razumovskaya, Veronica A.; Петров, А. А.; Разумовская, В. А. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2021-06)The article is devoted to the history of the study and teaching of the Even (Lamut) language in Russia in the period from the 17th – to the beginning of the 21st century. Special attention is paid to the problem of linguistic ... -
Перевод как средство обучения межкультурной коммуникации
Анненкова, А.В.; Annenkova, Arina V. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2012-06)Translation process is a complicated phenomenon, which involves human cognitive sphere and intercultural issues and, thus, requires interdisciplinary studies. Speculating about translation from methodological perspective ...