Стратегии обучения языку и эффективность преподавания английского языка на третьем образовательном уровне
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/2828Author:
Василевска, Д.А.
Wasilewska, Joanna A.
Date:
2012-04Abstract:
Research in the field of teaching English as a Foreign Language indicates that introducing language
learning strategies and their supervised practising in classroom setting may contribute to effective
language learning and students understanding overall processes of language acquisition. This article
presents a theoretical framework of language learning strategies, their taxonomy and definitions.
Then it discusses the relationship between good language learners, proficiency levels, effectiveness
of the learning process and language learning strategies. Finally, different models of Strategy Based
Instruction (SBI) are presented and compared, their benefits are discussed at length. The implications
for teaching language learning strategies are enlisted together with suggestions for classroom
practice. Исследование в области преподавания английского языка как иностранного показывает,
что введение понятия «стратегия изучения языка» и её применение на практике в условиях
учебной аудитории может способствовать эффективному изучению языка и пониманию
студентами общих процессов усвоения языка. В данной статье представлены теоретические
основы стратегии изучения языка, её описание и построение. Кроме того, обсуждается,
какая взаимосвязь существует между стратегией изучения языка, достижением хороших
результатов в изучении языка, опытом работы, а также эффективностью процесса обучения.
В заключительной части представлены различные модели стратегии изучения языка (SBI),
произведено их сравнение, а также подробно рассмотрены их преимущества.
Collections:
Metadata:
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
On Translation Strategies of the Epic Texts
Dyachkovskaya, Vilena G.; Дьячковская, В.Г. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2018-05)The paper deals with translation strategies of the epic texts in the case of the Sakha epic “Nurgun Botur the Swift” translation into English. Due to the variety of research works on the Sakha-Russian translation issues ... -
Аккредитация как механизм обеспечения высокого качества обучения иностранным языкам в высших учебных заведениях в Польше
Моджицка, Ирина; Modrzycka, Irina (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2012-04)The paper presents the process of formation and development of accreditation as a form of ensuring high quality teaching in higher education institutions in Poland for the past 20 years. New Accreditation Commission, created ... -
Реализация принципа преемственности в обучении иностранному языку в системе «школа - вуз»
Ражабова, Н. Б.; Rajabova, N. B. (Сибирский федеральный университет, 2016-09-25) -
Commercial and economic relations of Russia and England / Great Britain as the motivational drivers to the Russian language learning
Assoc. Prof. Nataliia Grishchenko; Assoc. Prof. Evgeniya Ershova; Assoc. Prof. Mariya Starsheva (2018-08)The article offers the brief review of the long term English-Russian relations identifying the first target audience of the Russian language learning, the purpose of it, the methods of learning being used and the tools of ... -
Executive Functions and Сonscious Self-Regulation as Predictors of Native Language Learning Success in Russian Middle School Children
Morosanova, Varvara I.; Bondarenko, Irina N.; Fomina, Tatiana G.; Velichkovsky, Boris B.; Моросанова, В. И.; Бондаренко, И. Н.; Фомина, Т. Г.; Величковский, Б. Б. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2021-09)Mastering the mother tongue at school is essential for both academic and life success. It depends on many factors, including self-regulation, i. e. the ability to control one’s thoughts and behaviour. In this study, we ...