Modern Information Technologies in Teaching Adult Learners Foreign Professionally-Oriented Communication
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/10398Автор:
Balastov, Alexey V.
Баластов, А.В.
Дата:
2014-06Аннотация:
This article deals with the problems of teaching adult learners foreign languages (English). With the
help of multimedia, video projectors, electronic screens and networks there appear new opportunities
for mass and more effective language learning, connected with the organization of the foreign language
environment and visualization of the physical or informational objects of the language. Therefore it is
necessary to rethink and refine a great number of issues in the foreign language teaching, including
the system of relations in the paradigm «computer – adult learner,» as well as the role and importance
in this system of the teacher herself\himself В данной статье рассматриваются проблемы обучения взрослых иностранному языку (в
частности английскому). С появлением современного цифрового оборудования, такого как
мультимедиа, видеопроекторы, электронные экраны и сети, появляются принципиально
новые возможности для массового изучения иностранных языков, связанные с организацией
иноязычной среды и визуализацией не только физических или информационных объектов языка,
но и семантических, не наблюдаемых в явном виде. В этой связи необходимо переосмыслить
и уточнить многие вопросы обучения иностранному языку, в том числе систему отношений
парадигмы «компьютер – обучающийся», а также роль и значение в этой системе самого
обучающего