Показать сокращенную информацию

Василевска, Д.А.ru
Wasilewska, Joanna A.en
2012-04-22T05:09:25Z
2012-04-22T05:09:25Z
2012-04en
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/2828
Research in the field of teaching English as a Foreign Language indicates that introducing language learning strategies and their supervised practising in classroom setting may contribute to effective language learning and students understanding overall processes of language acquisition. This article presents a theoretical framework of language learning strategies, their taxonomy and definitions. Then it discusses the relationship between good language learners, proficiency levels, effectiveness of the learning process and language learning strategies. Finally, different models of Strategy Based Instruction (SBI) are presented and compared, their benefits are discussed at length. The implications for teaching language learning strategies are enlisted together with suggestions for classroom practice.en
Исследование в области преподавания английского языка как иностранного показывает, что введение понятия «стратегия изучения языка» и её применение на практике в условиях учебной аудитории может способствовать эффективному изучению языка и пониманию студентами общих процессов усвоения языка. В данной статье представлены теоретические основы стратегии изучения языка, её описание и построение. Кроме того, обсуждается, какая взаимосвязь существует между стратегией изучения языка, достижением хороших результатов в изучении языка, опытом работы, а также эффективностью процесса обучения. В заключительной части представлены различные модели стратегии изучения языка (SBI), произведено их сравнение, а также подробно рассмотрены их преимущества.ru
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University.en
2012 5 ( 4 )en
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences.en
language learning strategiesen
English as a Foreign Language Teaching (EFLT)en
Strategy Based Instruction (SBI)en
Strategy Inventory for Language Learning (SILL)en
the Cognitive Academic Language Learning Approach (CALLA)en
стратегии обучения иностранному языкуru
обучение английскому языку как иностранному (EFLT)ru
преподавание на основе стратегии (SBI)ru
перечень стратегий обучения языкам (SILL)ru
когнитивный подход к обучению языку академического общения (CALLA)ru
Стратегии обучения языку и эффективность преподавания английского языка на третьем образовательном уровнеru
Language Learning Strategies and the Effectiveness of English Language Teaching at the Tertiary Level Educationen
Journal Article
Published Journal Article
Василевска, Д.А. : Факультет иностранных языков Вроцлавский технологический университет , Польша, Wroclaw 50-370, Wybrzeze Wyspianskiego, 27 , e-mail: joanna.wasilewska@pwr.wroc.plru
Wasilewska, Joanna A. : Department of Foreign Languages Wroclaw University of Technology , 27, Wybrzeze Wyspianskiego, Wroclaw 50-370, Poland , e-mail: joanna.wasilewska@pwr.wroc.plen
492-499en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию