Innovative Methods in Teaching English to Adults
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/19893Автор:
Kaplina, Svetlana E.
Каплина, С.Е.
Дата:
2015-11Аннотация:
The article is devoted to description of innovative methods to adults. Innovative methods and
technologies of teaching today are gaining increasing recognition and new opportunities associated
with the establishment of interpersonal interaction. The author pays attention to choices of methods
which should vary with different purposes, ages groups, and stages of mental development. A structure
of modern process of teaching and its results is presented by the author. Some of the common learning
characteristics of adult language and literacy learners as well as four guiding principles to teaching
adults foreign languages are given in the article. In accordance with the selected characteristics
and guiding principles the author considers it necessary to use some of innovative methods for
teaching adults. Among them there are such methods as: method of direct instruction (J. Wiechmann
and J. Grell), method of electronic self-directed education (T.M. Balykhina), method of pedagogic
studio work (E.V. Nevmerzhitskaya), method of interdisciplinary projecting (S.E. Kaplina). The main
methodological characteristics of the methods are described in the article as well Статья посвящена описанию инновационных методов обучения взрослых. Сегодня
инновационные методы и технологии обучения завоевывают все большее признание и
открывают новые возможности, связанные с созданием межличностного взаимодействия.
Автор обращает внимание на выбор методов, которые должны варьироваться в зависимости
от цели обучения, возрастных групп и этапов психического развития. Структура современного
процесса обучения иностранным языкам взрослых и его результатов представлена автором.
Обращено внимание на некоторые общие характеристики обучения взрослых иностранному
языку, а также представлены четыре основополагающих принципа обучения взрослых
иностранному языку. В соответствии с выбранными характеристиками и принципами
автор считает необходимым использовать некоторые из инновационных методов обучения
взрослых. Среди них представлены такие методы, как: метод непосредственной инструкции
(Дж. Вихман и Дж. Грелл), метод электронного самонаправляемого обучения (Т.М. Балыхина),
метод работы педагогической мастерской (Е.В. Невмержицкая), метод междисциплинарного
проектирования (С.Е. Каплина). Основные методологические характеристики методов также
описываются в статье
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
Specificity of English-Language Teaching for Senior Learners within the Lifelong Learning Concept
Savina, Tatiana V.; Савина, Т.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2015-11)The concept of lifelong learning is believed to involve participants of all ages. In Russia, elderly people (senior adults) are mostly interested in less educationally focused activity, but rather personal development ... -
Training Platform: The Network of Best Language Teaching Practices Sharing
Tareva, Elena G.; Тарева, Е.Г. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2015-11)The article represents an innovative model of accumulation and promotion of best practices of foreign language teaching in the system of lifelong learning. It gives the idea about the nature, status, and features of ... -
Перевод как средство обучения межкультурной коммуникации
Анненкова, А.В.; Annenkova, Arina V. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2012-06)Translation process is a complicated phenomenon, which involves human cognitive sphere and intercultural issues and, thus, requires interdisciplinary studies. Speculating about translation from methodological perspective ... -
The Use of Sign and Symbolic Visual Aids in Biology Teaching under the Conditions of Schools Shift to the Federal State Standards of the Second Generation
Smirnova, Nelya Z.; Zorkov, Ivan A.; Смирнова, Н.З.; Зорков, И.А. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2013-09)Didactic peculiarities of sign and symbolic aids are reviewed in the article; some of their aspects applied to biology teaching are analyzed, basic principles of sign and symbolic aids projecting under the conditions of ... -
Innovative Approach to Teaching Translation and Interpreting
Tareva, Elena G.; Tarev, Boris V.; Тарева, Е.Г.; Тарев, Б.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-02)The article is devoted to the overview of innovations applied to teaching translation and interpreting (T&I). The authors represent both parameters of the innovations and the main trends of modern approaches to teaching T&I