Author | Kaplina, Svetlana E. | en |
Author | Каплина, С.Е. | ru_RU |
Accessioned Date | 2015-12-02T02:36:44Z | |
Available Date | 2015-12-02T02:36:44Z | |
Issued Date | 2015-11 | |
URI (for links/citations) | https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/19893 | |
Abstract | The article is devoted to description of innovative methods to adults. Innovative methods and
technologies of teaching today are gaining increasing recognition and new opportunities associated
with the establishment of interpersonal interaction. The author pays attention to choices of methods
which should vary with different purposes, ages groups, and stages of mental development. A structure
of modern process of teaching and its results is presented by the author. Some of the common learning
characteristics of adult language and literacy learners as well as four guiding principles to teaching
adults foreign languages are given in the article. In accordance with the selected characteristics
and guiding principles the author considers it necessary to use some of innovative methods for
teaching adults. Among them there are such methods as: method of direct instruction (J. Wiechmann
and J. Grell), method of electronic self-directed education (T.M. Balykhina), method of pedagogic
studio work (E.V. Nevmerzhitskaya), method of interdisciplinary projecting (S.E. Kaplina). The main
methodological characteristics of the methods are described in the article as well | en |
Abstract | Статья посвящена описанию инновационных методов обучения взрослых. Сегодня
инновационные методы и технологии обучения завоевывают все большее признание и
открывают новые возможности, связанные с созданием межличностного взаимодействия.
Автор обращает внимание на выбор методов, которые должны варьироваться в зависимости
от цели обучения, возрастных групп и этапов психического развития. Структура современного
процесса обучения иностранным языкам взрослых и его результатов представлена автором.
Обращено внимание на некоторые общие характеристики обучения взрослых иностранному
языку, а также представлены четыре основополагающих принципа обучения взрослых
иностранному языку. В соответствии с выбранными характеристиками и принципами
автор считает необходимым использовать некоторые из инновационных методов обучения
взрослых. Среди них представлены такие методы, как: метод непосредственной инструкции
(Дж. Вихман и Дж. Грелл), метод электронного самонаправляемого обучения (Т.М. Балыхина),
метод работы педагогической мастерской (Е.В. Невмержицкая), метод междисциплинарного
проектирования (С.Е. Каплина). Основные методологические характеристики методов также
описываются в статье | ru_RU |
Language | en | en |
Publisher | Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University | en |
Is part of series | Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2015 8 (11) | en |
Subject | teaching adults | en |
Subject | innovative methods | en |
Subject | teaching process | en |
Subject | direct instruction | en |
Subject | electronic selfdirected education | en |
Subject | pedagogic studio work | en |
Subject | interdisciplinary projecting | en |
Subject | обучение взрослых | ru_RU |
Subject | инновационные методы | ru_RU |
Subject | процесс обучения | ru_RU |
Subject | непосредственная инструкция | ru_RU |
Subject | метод электронного самонаправляемого обучения | ru_RU |
Subject | метод работы педагогической мастерской | ru_RU |
Subject | междисциплинарное проектирование | ru_RU |
Title | Innovative Methods in Teaching English to Adults | en |
Alternative Title | Инновационные методы обучения английскому языку взрослых | ru_RU |
Type | Journal Article | |
Type | Published Journal Article | |
Contacts | Kaplina, Svetlana E.:Transbaikal State University
30 Aleksandro-zavodskaya Str., Chita, 672039, Russia; E-mail: kse2000@list.ru | en |
Contacts | Каплина, С.Е.:Забайкальский государственный университет
Россия, 672039, Чита, ул. Александро-заводская, 30 | ru_RU |
Pages | 2437-2447 | |