Specificity of English-Language Teaching for Senior Learners within the Lifelong Learning Concept
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/19922Author:
Savina, Tatiana V.
Савина, Т.В.
Date:
2015-11Abstract:
The concept of lifelong learning is believed to involve participants of all ages. In Russia, elderly
people (senior adults) are mostly interested in less educationally focused activity, but rather personal
development within informal learning. A language course is an opportunity for senior adults to stay
active and participate in community life. Contrary to stereotypes, senior adults can learn foreign
languages successfully, though it requires special teaching and learning techniques when a teacher
acts as a facilitator. The article focuses on psychological and age-related specifics in teaching English
senior learners when some basic principles of andragogy can be applied: self-actualization, selfevaluation
and self-direction of a learner. The grammar and vocabulary content should fully meet the
language needs of a senior learner. Adjustments in the learning environment made by a teacher can
greatly facilitate the process of learning Концепция «Обучение в течение всей жизни» предполагает участие в получении новых знаниий
и обучении новым навыкам людей всех возрастов. В России пожилые люди по окончании
профессиональной карьеры редко стремятся к обновлению профессиональных знаниий,
однако готовы получать новые навыки в целях личностного развития. Изучение иностранного
языка – одна из самых популярных возможностей личностного развития пожилых людей.
Статья рассматривает психологические и возрастные особенности обучения иностранному
языку людей старшего возраста, методика которого основывается на некоторых принципах
андрагогики: самореализация, самооценка и стремление к самостоятельности взрослого
участника учебного процесса. Грамматическое и лексическое содержание учебного курса
полностью определяется потребностями ученика в коммуникации на иностранном языке,
а задача преподавателя – всемерно облегчить его изучение и адаптировать обучение под
языковые нужды возрастного ученика
Collections:
Metadata:
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Economic Socialization of Senior Schoolchildren in the Conditions of the Extreme North
Malakhova, Ekaterina V.; Kirko, Vladimir I.; Yanova, Marina G.; Малахова, Е.В.; Кирко, В.И.; Янова, М.Г. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2018-08)This paper shows the results of comparative studies on identifying the level of economic culture among the senior schoolchildren belonging to indigenous peoples of the Extreme North. Within this work, the students’ ... -
Economic Socialization of Senior Schoolchildren in the Conditions of the Extreme North
Малахова, Екатерина Валерьевна; Кирко, Владимир Игоревич; Янова, Марина Григорьевна (2018-08) -
VOCATIONAL CHOICES MADE BY CHILDREN OF INDIGENOUS PEOPLES OF THE NORTH IN REGARD TO COMPLETING SECONDARY EDUCATION IN SENIOR SCHOOLS OF THE REPUBLIC OF SAKHA (YAKUTIA)
Копцева, Наталья Петровна; Кирко, Владимир Игоревич; Евсеенко, Екатерина Андреевна; Малахова, Екатерина Валерьевна (2017-11) -
VOCATIONAL CHOICES MADE BY CHILDREN OF INDIGENOUS PEOPLES OF THE NORTH IN REGARD TO COMPLETING SECONDARY EDUCATION IN SENIOR SCHOOLS OF THE REPUBLIC OF SAKHA (YAKUTIA)
Копцева, Наталья Петровна; Кирко, Владимир Игоревич; Малахова, Екатерина Валерьевна; Евсеенко, Екатерина Андреевна (2017-11) -
Innovative Methods in Teaching English to Adults
Kaplina, Svetlana E.; Каплина, С.Е. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2015-11)The article is devoted to description of innovative methods to adults. Innovative methods and technologies of teaching today are gaining increasing recognition and new opportunities associated with the establishment of ...