Показать сокращенную информацию

Kullaslahti, Jaanaen
Ruhalahti, Sannaen
Brauer, Sannaen
Кулласлахти, Я.ru_RU
Рухалахти, С.ru_RU
Брауэр, С.ru_RU
2019-02-27T10:14:23Z
2019-02-27T10:14:23Z
2019-02
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/109543
Digital competences of teachers at vocational institutions and universities of applied sciences will be supported by digital open badges to a greater extent in the future. Various digital pedagogical competence frameworks have been developed to support professional teachers’ effective and meaningful criterion-based professional development of digital pedagogical competences. European frameworks published in recent years outline how a digitally competent educational organisation (DigCompOrg) and digitally competent teaching staff (DigCompEdu) should look, encouraging organisations to ensure competences of their staff and to develop national solutions to ensure digital competence. In this study, we investigated how digital open badges developed for teaching personnel in Finland correspond with these European frameworks. This article presents a case study showing how digital open badges for Finnish teachers’ digital competence correspond to the standardised DigCompEdu framework. This qualitative study used a deductive content analysis to discern relationships between the data and the existing frameworks and to quantify phenomena. The results indicate that Finnish teachers’ badges best correspond to the digital learning environment as well as to teaching and learning. However, the developed badges correspond only marginally to the following competence descriptions: areas of assessment, learner empowerment and the facilitation of digital competenceen
Цифровые компетенции преподавателей колледжей и университетов прикладных наук будут в дальнейшем поддерживаться открытыми цифровыми бейджами. Уже разработаны различные наборы цифровых педагогических компетенций на основе критериев, обеспечивающих поддержку эффективного профессионального развития преподавателей. Существующие европейские рамки лишь в общих чертах предъявляют требования к цифровым компетенциям образовательных организаций и преподавательских кадров (DigCompEdu), поощряя первые к развитию компетенций сотрудников и разработке национальной политики обеспечения цифровизации. В настоящем исследовании авторы изучили, как открытые цифровые бейджи, разработанные для преподавателей Финляндии, соответствуют указанным европейским стандартам. Здесь представлен кейс, показывающий, такие бейджи могут способствовать росту цифровой компетентности финских учителей до уровня стандарти- зированной рамки DigCompEdu. Для выявления взаимосвязей между данными и существующими рамками компетенций использовали качественный метод дедуктивного контент-анализа. Результаты его показывают, что бейджи финских учителей лучше всего корреспондируют с цифровой средой, а также с преподаванием и обучением. Тем не менее они лишь незначительно поддерживают следующие компетенции: оценку, расширение возможностей учащихся и повышение уровня цифровой компетенции преподавателейru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
digital open badgesen
digital pedagogical competencesen
competence frameworksen
DigCompEduen
professional developmenten
открытые цифровые бейджиru_RU
цифровые компетенции преподавателейru_RU
рамка компетенцийru_RU
DigCompEduru_RU
повышение квалификацииru_RU
Professional Development of Digital Competences: Standardised Frameworks Supporting Evolving Digital Badging Practicesen
Профессиональное развитие цифровых компетенций: стандартизированные рамки для поддержки развивающихся практик применения цифровых бейджейru_RU
Journal Articleen
Kullaslahti, Jaana: HAMK School of Professional Teacher Education 35 A Visamäentie, Hämeenlinna, 13100, Finlanden
Ruhalahti, Sanna: HAMK School of Professional Teacher Education 35 A Visamäentie, Hämeenlinna, 13100, Finlanden
Brauerm Sanna: Oulu University of Applied Scienchool of Professional Teacher Education 4 Kives, Sciharjuntie, Oulu, 90220, Finland; sanna.brauer@oamk.fien
Кулласлахти, Я.: Институт профессионального педагогического образования Финляндия, 13100, Hämeenlinna, Visamäentie, 35 Aru_RU
Рухалахти, С.: Институт профессионального педагогического образования Финляндия, 13100, Hämeenlinna, Visamäentie, 35 Aru_RU
Брауэр, С.: Университет прикладных наук Оулу Институт профессионального педагогического образования Финляндия, 90220, Оулу, Kiviharjuntie, 4ru_RU
175-186ru_RU
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2019 12 (2)en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию