Show simple item record

Gotlib, Oleg M.
О.М. Готлибru
2008-01-28T09:04:52Z
2008-01-28T09:04:52Z
2008-01
1997-1370
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/623
Chinese writing, consistently ideographic and substantively pictographic, must participate in the formation and semantic “painting” of various “pictures of the world”. Generic-specific classes of lexicon can be subdivided into partitives and conglomeratives. An important difference between partitives and conglomeratives is that the generic component of partitives can be represented by a concrete meaning, while that of conglomeratives can be represented only by an abstract concept.en
Китайское письмо, идеографическое и пиктографическое, должно участвовать в формировании и семантическом «рисовании» различных «картин мира». Обще-специфические классы слов могут быть раздельными и объединенными. Основное различие между раздельными и объединенными в том, что основной компонент раздельных может быть представлен конкретным значением, тогда как объединенные могут быть представлены только абстрактным концептом.ru
388717 bytes
application/pdf
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
2008 (1)en
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences
Chinese ethnoconsciousness, language picture of the world, logograms, Chinese written symbols.en
китайское этническое сознаниеru
языковая картина мираru
логограммыru
китайские иероглифыru
Distinctive Features of the Language Picture of the World in Chinese Ethnoconsciousnessen
Особенности языковой картины мира в китайском этническом сознанииru
Journal Article
Published Journal Article
Irkutsk State Linguistic University, Lenin st., Irkutsk, 664025 Russia, e-mail: ogotlib@gmail.comen
О.М. Готлиб Иркутский государственный лингвистический университет 664025 Россия, г. Иркутск, ул. Ленина, д. 8ru
45-53
https://elib.krasu.ru/bitstream/2311/623/4/Gotlib.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV