Конфликты и переговоры - содержание и условия образования для развития
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/3117Author:
Хасан, Б.И.
Khasan, Boris I.
Date:
2012-12Abstract:
Conflict competence acts as one of the most important educational outcomes. Opportunities to form
abilities to solve the conflicts that are need in education can be already implemented in developmental
education at primary school age. However, generated background of the conflict competence will
be the real age-related new formation, provided specially organized educational environment. Such
environment includes practice of conflict settlement in education in the negotiation processes of all
interested parties, including students. It is important to form this kind of negotiation institution,
taking into account the real risks that have their own specifics in different subjects of educational
relations. Конфликтная компетентность выступает как один из важнейших образовательных
результатов. Возможности формирования способностей к удержанию конфликтов, с
необходимостью возникающих в обучении, могут быть реализованы в развивающем обучении
уже в младшем школьном возрасте. Однако сформированные предпосылки конфликтной
компетентности станут реальным возрастным новообразованием при условии специально
организованных образовательных условий. К таким относится практика разрешения
конфликтов в образовании в переговорных процессах всех заинтересованных сторон, включая
учащихся. Такого рода институт переговоров важно выстраивать с учетом реальных рисков,
которые у различных субъектов образовательных отношений имеют свою специфику.
Collections:
Metadata:
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Modern Conflictology: Between Fear of Conflict and Love to Conflict
Khasan, Boris I.; Хасан, Б.И. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-04)The article presents the current state of conflict as a problem and work experience concerning past, today’s and future conflict situations. The author describes trends in the development of conflictological ideas and ... -
Conflict Situation and its Manifestation in Assessment of Quality of Life
Novopashina, Larisa A.; Khasan, Boris I.; Новопашина, Л.А.; Хасан, Б.И. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-04)This article deals with the questions of reality of conflict on the material of assessment of quality of life. The results of the research showed that the psychological (internal) factors must be taken into account in ... -
Сравнение установок на урегулирование конфликтов с участием медиатора студенческой молодежи Республики Дагестан и Краснодарского края
Рогочая, Г. П.; Улько, Е. В.; Rogochaya, Galina P.; Ulko, Elena V. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2021-03)В статье представлены результаты социально-психологического исследования установок студенческой молодежи на урегулирование конфликтов с участием посредников. Под данными установками мы понимаем системное образование ... -
Goal Attitudes of Schools and Psychological Readiness Towards Developmental Conflict Resolution in Youth as the Educational Result
Gorlova, Natalia V.; Горлова, Н.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-04)On the basis of cultural-historical psychology, constructive psychology of conflict and existential psychology the paper discussed the construct of psychological readiness towards developmental conflict resolution in ... -
Geopolitical Conflicts as a Result of Transformation of the Modern World Order: Reality and Prospects
Sidorenko, Ekaterina V.; Сидоренко, Е.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2015-06)This article explores the current direction of modern geopolitics associated with conflicts of our time. In particular, attention is paid to the analysis of the origins of the aggressive policy of the leading world countries, ...