Application of Blended Learning Models in Teaching Physical Education in School As a Condition for Transformation of the Educational System
Автор:
Golikova, Elena M.
Tissen, Petr P.
Kalimullin, Rishat R.
Голикова, Е. М.
Тиссен, П. П.
Калимуллин, Р. Р.
Дата:
2023-02Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences; 2023 16 (2)Аннотация:
The strategic direction of the modern education system is digital transformation.
The procedure for the use of electronic educational resources is reflected in the regulatory
documents, as well as the concept of teaching the subject “Physical Education”. The
above necessitates the justification of the methodology of teaching physical education in
a general education organization, with the implementation of the blended learning model,
taking into account the optimal combination of the “strengths” of traditional education
(practice-oriented
format) using digital resources and platforms for mastering theoretical
material, control, self-analysis
of the acquired knowledge in the process of studying. In
the course of the study, a work program for basic general education (grades 5–9) was
developed using remote information technologies in the blended learning mode. In the
educational practice of the subject “Physical Education”, the models of blended learning
“flipped class” and “station rotation” are introduced. The results of the experimental work
showed positive dynamics and the possibility of implementing blended learning in the
process of the lesson “Physical Education” Стратегическим направлением современной системы образования
является цифровая трансформация. Порядок применения электронно-образовательных
ресурсов отражен в нормативных документах, а также концепции преподавания
учебного предмета «Физическая культура», что обусловливает необходимость
обоснования методики преподавания физической культуры в общеобразовательной
организации с учётом реализации модели смешанного обучения при оптимальном
сочетании «сильных» сторон традиционного обучения (практико-ориентированный
формат) с применением цифровых ресурсов и платформ для освоения теоретического
материала, контроля, самоанализа полученных знаний в процессе обучения. В ходе
исследования подготовлена рабочая программа основного общего образования (5–9
классы) с использованием информационных технологий в режиме смешанного
обучения. В образовательную практику предмета «Физическая культуры» внедрены
модели смешанного обучения «перевёрнутый класс» и «ротация станций». Результаты
экспериментальной работы показали положительную динамику и возможность
реализации смешанного обучения на уроках по физической культуре
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
The School in the Socio-Cultural Space of the Modern Village
Lopatina, Anastasya M.; Lukina, Antonida K.; Peterson, Irina R.; А.М. Лопатина; А.К. Лукина (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2008-06)The results of sociological research into the state of education in modern Siberian villages are presented. The essential differences between rural and urban schools are given, and the basic functioning of village schools ... -
Conflicts, Negotiations and Risks in Educational Relationships
Khsan, Boris I.; Fedorenko, Elena Iu.; Хасан, Б.И.; Федоренко, Е.Ю. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-04)The paper discusses problems of conflicts of interests arising in the course of educational process between subjects of education. The subjects of education are represented by parents, members of school community ... -
Civil Education in the Conditions of Globalization
Koltyrin, Antonn U.; А.У. Колтырин (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2009-08-21)In the given article we present a characteristic of the main directions of modern educational policy in its connection with Russian civil society formation. Here, it is shown that the role of civil education on the modern ... -
Complex Evaluation of Efficiency and Quality of Educational Services: Current Approaches
Vcherashnij, Pavel M.; П.М.Вчерашний (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2009)Issues considered in the article are related to the evaluation of efficiency and quality of education at a large-scale level. For this kind of evaluation the author suggests employing a concept of outcome/result-focused ... -
Материалы экспертного семинара «Формирование модели специалиста нового поколения для сферы культуры и искусства»
Копцева, Н.П.; Koptseva, Natalya P. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2011-03)Представлены результаты экспертного семинара по проблеме формирования выпускника нового поколения в сфере культуры и искусства. Модератор семинара - Копцева Н.П. В качестве экспертов на семинаре выступают ведущие специалисты ...