History of public education in Khakassia (Second Half of the 19th – Beginning of the 21st Century)
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/143757Автор:
Mamysheva, Elena P.
Yuyukina, Lyudmila V.
Мамышева, Е. П.
Ююкина, Л. В.
Дата:
2021Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences; 2022 15 (5)Аннотация:
The pandemic and the transition to distance learning caused objective difficulties in the field of education that requires working out new educational technologies, testing adequate methods of their implementation, and improving measures to support education as one of the priority areas of social development. Based on archival and official documents, the authors take advantage of the historical experience of the formation of public education in the country as a whole and in its regions, in particular. The article focuses on the problems of the formation of public education in Khakassia in the second half of the 19th – at the beginning of the 21st century. The purpose of the article is to analyze the main periods of the formation of public education in Khakassia that are caused by political events in Russia. There were singled out three stages of education development: Pre-Soviet, Soviet, and modern В условиях пандемии и перехода на дистанционное обучение в сфере
образования обнажились объективные трудности, преодоление которых требует
отработки новых образовательных технологий, апробации адекватных форм
и методов их реализации, совершенствования мер по поддержке образования как
одной из приоритетных сфер общественного развития. В этой связи возрастает
необходимость обращения к историческому опыту становления народного
образования в целом по стране и в ее регионах в частности. В центре вниманиястатьи –
проблемы становления народного образования в Хакасии во второй половине
XIX – начале XXI вв. В течение указанного периода в сфере образования накопился
значительный положительный опыт решения сложных проблем. Цель статьи –
проанализировать основные этапы становления народного образования в Хакасии,
которое происходило под воздействием общероссийских факторов и условий.
В исследовании учтены последние достижения в области историко-педагогических
наук, использованы архивные документы, официальные документы
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
The School in the Socio-Cultural Space of the Modern Village
Lopatina, Anastasya M.; Lukina, Antonida K.; Peterson, Irina R.; А.М. Лопатина; А.К. Лукина (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2008-06)The results of sociological research into the state of education in modern Siberian villages are presented. The essential differences between rural and urban schools are given, and the basic functioning of village schools ... -
Conflicts, Negotiations and Risks in Educational Relationships
Khsan, Boris I.; Fedorenko, Elena Iu.; Хасан, Б.И.; Федоренко, Е.Ю. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-04)The paper discusses problems of conflicts of interests arising in the course of educational process between subjects of education. The subjects of education are represented by parents, members of school community ... -
Civil Education in the Conditions of Globalization
Koltyrin, Antonn U.; А.У. Колтырин (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2009-08-21)In the given article we present a characteristic of the main directions of modern educational policy in its connection with Russian civil society formation. Here, it is shown that the role of civil education on the modern ... -
Complex Evaluation of Efficiency and Quality of Educational Services: Current Approaches
Vcherashnij, Pavel M.; П.М.Вчерашний (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2009)Issues considered in the article are related to the evaluation of efficiency and quality of education at a large-scale level. For this kind of evaluation the author suggests employing a concept of outcome/result-focused ... -
Материалы экспертного семинара «Формирование модели специалиста нового поколения для сферы культуры и искусства»
Копцева, Н.П.; Koptseva, Natalya P. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2011-03)Представлены результаты экспертного семинара по проблеме формирования выпускника нового поколения в сфере культуры и искусства. Модератор семинара - Копцева Н.П. В качестве экспертов на семинаре выступают ведущие специалисты ...