Methodological Approach to Forming Criteria for Selecting Food Products for Territorial Branding
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/137755Автор:
Butova, Tatiana G.
Demakova, Evgenia A.
Ulina, Svetlana L.
Egoshina, Olga L.
Mutovin, Sergey I.
Danilina, Elena P.
Бутова, Т.Г.
Демакова, Е.А.
Улина, С.Л.
Егошина, О.Л.
Мутовин, С.И.
Данилина, Е.П.
Дата:
2020-11Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2020 13 (11)Аннотация:
Modern trends in consumer behaviour and the new business environment in Russian regions and territories focused on local food production have led to increased attention to territorial branding. At the same time, there are virtually no scientific justifications for territorial branding of food products, which has resulted in a lack of methodological recommendations for product branding by local producers and, consequently, in the inefficient practical solutions as regards territorial branding concepts. The lack of a territorially relevant definition of product branding and criteria for selecting food products for branding turned the authors to their own interpretations based on theoretical research. The testing of the methodical approach coupled with empirical research provided evidence of the correctness of the approach selected and the criteria for consumers’ preferences in choosing food products, in particular, certain groups of food products manufactured in Krasnoyarsk Современные тренды потребительского поведения и новые условия
хозяйствования в регионах и территориях России с акцентом на развитие местного
производства пищевых продуктов обусловили рост внимания к территориальному
брендированию. Между тем вопросам территориального брендирования пищевых
продуктов практически не уделяется научного обоснования, что привело к отсутствию методических рекомендаций к товарному брендированию пищевых продуктов местных производителей, а следовательно, и неэффективности практических
решений в реализации Концепций брендинга территорий. Отсутствие релевантного к территориям определения понятия товарного брендирования и критериев
выбора пищевых продуктов для брендирования позволило авторам на основе теоретического исследования дать свою трактовку понятия «территориальное брендирование пищевой продукции», определить критерии отбора пищевых продуктов
для территориального брендирования и предложить эталонную модель бренда
пищевого продукта. Апробация методического подхода на основе эмпирического
исследования обеспечила доказательность его правильности, а также предпочтений потребителей при выборе пищевых продуктов и, в частности, отдельных групп
пищевых продуктов красноярских производителей
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
Approaches to Modelling Territorial Brand
Butova, Tatiana G.; Krotova, Irina V.; Demakova, Evgenia A.; Iakovleva, Ekaterina Iu.; Morgun, Vasily N.; Бутова, Т.Г.; Кротова, И.В.; Демакова, Е.А.; Яковлева, Е.Ю.; Моргун, В.Н. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2019-12)Strategic goals of stable development of territories of all levels at the expense of producing competitive goods and increase in export potential of regional producers, as well as the need to improve quality of life, ... -
Approaches to Modelling Territorial Brand
Бутова, Т. Г.; Кротова, И. В.; Демакова, Е. А.; Яковлева, Е. Ю.; Моргун, В. Н. (2020)Abstract. Strategic goals of stable development of territories of all levels at the expense of producing competitive goods and increase in export potential of regional producers, as well as the need to improve quality of ... -
Approaches to Modelling Territorial Brand
Бутова, Татьяна Георгиевна; Кротова, Ирина Владимировна; Демакова, Евгения Александровна; Яковлева, Екатерина Юрьевна; Моргун, Василий Николаевич (2020)Strategic goals of stable development of territories of all levels at the expense of producing competitive goods and increase in export potential of regional producers, as well as the need to improve quality of life, have ... -
Роль консументов в динамике пищевых цепей и функционировании водных экосистем
Голубков, С.М.; Golubkov, Sergey M. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2013-12)Приведен обзор исследований роли консументов в формировании структуры и функционировании экосистем. Рассмотрено влияние рыб и других позвоночных хищников на структуру и продуктивность сообществ зоопланктона и зообентоса, ... -
Regional Trade as a Factor of Territorial Food Market Development
Shcherbenko, Eva V.; Kuimov, Vasiliy V.; Щербенко, Е.В.; Куимов, В.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2017-12)The article presents the analysis of the state of the food trade sphere in Russia. It gives an estimation of retail trade in food products of the Krasnoyarsk Territory and reveals the trends of the development of retail ...