Regional Trade as a Factor of Territorial Food Market Development
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/68774Автор:
Shcherbenko, Eva V.
Kuimov, Vasiliy V.
Щербенко, Е.В.
Куимов, В.В.
Дата:
2017-12Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2017 10 (12)Аннотация:
The article presents the analysis of the state of the food trade sphere in Russia. It gives an estimation of retail trade in food products of the Krasnoyarsk Territory and reveals the trends of the development of retail trade of the FMCG format in the regional market. Besides, the article estimates the structure of the cost of a minimum set of food products, studies the influence of the sanctions policy on the formation of the food retail market and shows the role of trade in the process of adaptation of food market entities to the conditions of sanctions. In the end, the article gives the data on the dynamics of the assortment and prices of retail trade enterprises on food products and shows the results of research of new technologies of interaction between manufacturers and retail chains, including technologies of “Private label”. The article also generalizes the role of retail trade in shaping the competitive conditions of the food market Приведен анализ состояния сферы торговли продовольственными товарами России. Дана
оценка розничной торговли продовольственными товарами Красноярского края. Раскрыты
тенденции развития сетевой торговли формата FMCG на региональном рынке. Проведена
оценка структуры стоимости минимального набора продовольственных товаров. Исследовано влияние политики санкций на формирование рынка розничных продаж продуктов питания. Показана роль торговли в процессе адаптации субъектов продовольственного рынка
к условиям санкций. Приведены данные динамики ассортимента и цен предприятий сетевой
торговли на продукты питания. Показаны результаты исследования новых технологий взаимодействия производителей с торговыми сетями, в том числе технологии «Собственной
торговой марки». Обобщается роль сетевой торговли в формировании конкурентных условий
рынка продовольственных товаров
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
EVALUATION OF FOOD SECURITY LEVEL IN THE REGIONS OF THE SIBERIAN FEDERAL DISTRICT
Руйга, Ирина Рудольфовна; Васильева, Зоя Андреевна; Ступина, Алена Александровна; Пупков, Алексанр Николаевич; Бурменко, Татьяна Александровна (2018)This article defines the specificity of the concept of «food security in the region». The authors have analyzed the adequacy of the existing regulatory and legal provision of food security at the national and subnational ... -
EVALUATION OF FOOD SECURITY LEVEL IN THE REGIONS OF THE SIBERIAN FEDERAL DISTRICT
Руйга, Ирина Рудольфовна; Васильева, Зоя Андреевна; Ступина, Алена Александровна; Пупков, Александр Николаевич; Бурменко, Татьяна Александровна (2018)This article defines the specificity of the concept of «food security in the region». The authors have analyzed the adequacy of the existing regulatory and legal provision of food security at the national and subnational ... -
EVALUATION OF FOOD SECURITY LEVEL IN THE REGIONS OF THE SIBERIAN FEDERAL DISTRICT
Руйга, Ирина Рудольфовна; Васильева, Зоя Андреевна; Ступина, Алена Александровна; Пупков, Александр Николаевич; Бурменко, Татьяна Александровна (2018)This article defines the specificity of the concept of «food security in the region». The authors have analyzed the adequacy of the existing regulatory and legal provision of food security at the national and subnational ... -
Everyday Children Feeding Practices in a Modern Russian Family
Sadykov, Ramil M.; Migunova, Iuliia V.; Садыков, Р.М.; Мигунова, Ю.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2017-10)The article deals with the problem of the product intake limitation in families with children. The work emphasizes that the population nutrition problem has important social significance and refers to the global categories ... -
Methodological Approach to Forming Criteria for Selecting Food Products for Territorial Branding
Butova, Tatiana G.; Demakova, Evgenia A.; Ulina, Svetlana L.; Egoshina, Olga L.; Mutovin, Sergey I.; Danilina, Elena P.; Бутова, Т.Г.; Демакова, Е.А.; Улина, С.Л.; Егошина, О.Л.; Мутовин, С.И.; Данилина, Е.П. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2020-11)Modern trends in consumer behaviour and the new business environment in Russian regions and territories focused on local food production have led to increased attention to territorial branding. At the same time, there are ...