Kreativ as an Academic Problem of Modern Society
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/742Author:
Karlova, Olga A.
О.А.Карлова
Date:
2008-06Abstract:
This article provides a comparative analysis of the terms “kreativ” and “creativity” in various philosophic-cultural traditions to answer the question: what is kreativ in modern Russia - a popular borrowed word or a new phenomenon of the epoch? Предоставлен сравнительный анализ терминов «креатив» и «творческая способность» в различных философско-культурных традициях с целью найти ответ на вопрос: что такое креатив в современной России – распространенное заимствованное слово или новый феномен данной эпохи?
Collections:
Metadata:
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The Understanding of Creativity and its Criterions in Classical and Non-Classical Philosophy
Tomyuk, Olga N.; Томюк, О.Н. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-07)This article gives comparative analysis of approaches to understanding the creativity and its criterions in classical and non-classical philosophy. As a result of the analysis we found that rational foundations of creativity ... -
Creativity and Lawmaking: Ontological Aspect
Tomyuk, Olga N.; Томюк, О.Н. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-08)In this article the author explores the specifics of creativity and lawmaking as it’s variant, basing on the works of different philosophers, and turns to ontological issues. The purpose is to study creativity / lawmaking ... -
ПРАКСИОЛОГИЯ ТВОРЧЕСТВА: СУЩНОСТЬ ТВОРЧЕСКОГО ПРОЦЕССА КАК ФИЛОСОФСКО-ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ ПРОБЛЕМА : доклад, тезисы доклада
Качай Илья Сергеевич (Общество с ограниченной ответственностью «Научно-исследовательский центр экономических и социальных процессов» в Южном Федеральном округе, Анапа, 2023)Статья посвящена изучению сущности и структуры творческого процесса с точки зрения философской и психологической наук. В исследовании рассматриваются различные методологические подходы к проблеме творчества и обосновывается ... -
Креативное мышление в рекламной коммуникации: культурологический аспект
Ноздренко, Е.А.; Nozdrenko, Elena A. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2010-08)Современная реклама является феноменом, который в той или иной степени влияет на характер социального, экономического, политического и иного взаимодействия в социуме. Тенденции развития системы рекламной коммуникации ... -
A Piece of Musical Art as a Creative Form of Artistic Self-Expression of Culture
Shamaeva, Rimma M.; Р. М. Шамаева (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2009-05)In the given article we consider a piece of music within the modern culture. Being treated by the author as a creative product, musical composition is creative by its nature. Musical composition accumulates different ...