MULTICULTURAL DISCOURSE OF MODERN ADVERTISING
DOI:
10.5593/sgem2017HB61URI (for links/citations):
https://sgemworld.at/ssgemlib/spip.php?article3920https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/70033
Author:
Ноздренко, Елена Анатольевна
Пономарева, Елена Анатольевна
Пантелеева, Ирина Анатольевна
Мыльникова, Елена Валентиновна
Corporate Contributor:
Гуманитарный институт
Кафедра рекламы и социально-культурной деятельности
Date:
2017-07Journal Name:
4th International multidisciplinary scientific conference social science and arts - SGEM2017Journal Quartile in Web of Science:
без квартиляBibliographic Citation:
Ноздренко, Елена Анатольевна. MULTICULTURAL DISCOURSE OF MODERN ADVERTISING [Текст] / Елена Анатольевна Ноздренко, Елена Анатольевна Пономарева, Ирина Анатольевна Пантелеева, Елена Валентиновна Мыльникова // 4th International multidisciplinary scientific conference social science and arts - SGEM2017: Book 6 Science and arts. — 2017. — Т. 1. — С. 47-55Abstract:
Purpose. Advertising contributes to the emergence of a new reality,
characterized by increasing the integrity of the variety of different cultures, traditions,
religions and values. Modern social relations and globalization processes actualize the
question of identity of any culture. Modern advertising involves the context of another
culture, appealing to basic ideals of their culture, taking into account cultural identity of
perception. The purpose of the research - to analyze the phenomenon of advertising in
the context of a multicultural discourse, as its content and perception is always formed
under the conditions of mixing and interpenetration of cultures.
Design/methodology/approach. Basic principles of dialectical logic were applied
as a theoretical and methodological foundations of the research (ascent from the abstract
to the concrete, the ratio of the empirical and theoretical, unity of the historical and
logical).
Findings. Multicultural discourse of modern advertising reveals the concept of
dialogue between cultures through understanding of their own cultural type. Signs of
national identity are not static and can change. The idea of universalism is dangerous for
the modern world, and advertising has all possibilities to actively participate in the
complex process of identity formation of any culture. Actual cultural values and images
are broadcasted by multicultural determinants for the preservation of national identity
(values, symbols, language, mentality, and others). One of the tasks of advertising is
mutual understanding of generations and preservation of past experience in the culture.
Originality/value. The theory of multicultural discourse is fundamentally
important for global marketing. The specific of advertising as a special object of
scientific investigation has been revealed in the article, disclosing the specific content of
the abstract philosophical and cultural concepts and principles; A comprehensive
analysis of the determinants of multicultural advertising as contradictory and contagious
ways of intercultural communication in the process of social interaction in his semioticsymbolic
aspect has been carried out. The study will help to understand the specific of
Russian advertising concept. The main provisions are aimed at improving the
effectiveness of programs of promotion in various markets
Collections:
Metadata:
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
MULTICULTURAL DISCOURSE OF MODERN ADVERTISING
Ноздренко, Елена Анатольевна; Пономарева, Елена Анатольевна; Пантелеева, Ирина Анатольевна; Мыльникова, Елена Валентиновна (2017-07)Purpose. Advertising contributes to the emergence of a new reality, characterized by increasing the integrity of the variety of different cultures, traditions, religions and values. Modern social relations and globalization ... -
Основы информационной культуры
Казанцева, Вера Павловна; Вольская, Татьяна Анатольевна; Згурская, Елена Михайловна; Шевченко, Надежда Геннадьевна; Цветочкина, Ирина Анатольевна; Аникина, Светлана Павловна; Влащенко, Ольга Викторовна; Корешкова, Валентина Анатольевна; Наприенко, Елена Александровна; Кривоносова, Евгения Гавриловна (СФУ, Красноярск, 2008) -
Лингвоэкология: проблемы и пути их решения
Бакланова, Ирина Ивановна; Басовская, Евгения Наумовна; Башкова, Ирина Венадьевна; Борчиева, Бактыгуль Токтосуновна; Волкова, Яна Александровна; Горбунова, Людмила Ивановна; Григорьева, Татьяна Михайловна; Евсеева, Ирина Владимировна; Карасик, Владимир Ильич; Кирилина, Алла Викторовна; Клушина, Наталья Ивановна; Колмогорова, Анастасия Владимировна; Копнина, Галина Анатольевна; Коули, Стивен Джонсон; Кошкарова, Наталья Николаевна; Кравченко, Александра Владимировна; Красных, Виктория Владимировна; Курашкина, Наталья Александровна; Лазуткина, Елена Михайловна; Полежаева, Любовь Олеговна; Сабиров, Владимир Шакирович; Сидорова, Елена Геннадьевна; Сиротинина, Ольга Борисовна; Сковородников, Александр Петрович; Соина, Ольга Сергеевна; Солодовникова, Наталья Геннадиевна; Сребрянская, Наталья Анатольевна; Сурикова, Татьяна Ивановна; Тагаев, Мамед Джакыпович; Федосюк, Михаил Юрьевич; Фенина, Виктория Владимировна; Хабаров, Артем Александрович; Чистова, Елена Викторовна (СФУ, Красноярск, 2022)Представлены результаты лингвоэкологических исследований, выполненных в рамках различных научных школ, объединенных заботой о состоянии и функционировании русского языка в эпоху информационного противоборства, цифровизации ... -
Перевод и локализация. Опыт разработки профессионального стандарта.
Александрова, Елена Александровна; Берендяев, Максим Викторович; Васильева, Ксения Андреевна; Гавриленко, Наталия Николаевна; Детинко, Юлия Ивановна; Еремина, Екатерина Владимировна; Козуляев, Алексей Владимирович; Кондрашова, Елена Валерьевна; Конотопова, Елена Анатольевна; Кузнецов, Андрей Николаевич; Маленьких, Наталья Александровна; Степанова, Мария Михайловна; Убоженко, Ирина Вячеславовна; Чистова, Елена Викторовна; Щербакова, Марина Владимировна (СФУ, Красноярск, 2019)В издании представлен проект профессионального стандарта «Специалист в области перевода и локализации» – документ, созданный группой ведущих специалистов переводческой отрасли на инициативной основе в рамках реализации ... -
Перевод и локализация. Опыт разработки профессионального стандарта.
Александрова, Елена Александровна; Берендяев, Максим Викторович; Васильева, Ксения Андреевна; Гавриленко, Наталия Николаевна; Детинко, Юлия Ивановна; Еремина, Екатерина Владимировна; Козуляев, Алексей Владимирович; Кондрашова, Елена Валерьевна; Конотопова, Елена Анатольевна; Кузнецов, Андрей Николаевич; Маленьких, Наталья Александровна; Степанова, Мария Михайловна; Убоженко, Ирина Вячеславовна; Чистова, Елена Викторовна; Щербакова, Марина Владимировна (СФУ, Красноярск, 2019)В издании представлен проект профессионального стандарта «Специалист в области перевода и локализации» – документ, созданный группой ведущих специалистов переводческой отрасли на инициативной основе в рамках реализации ...