On the Experience of Motivating Technical University Students to Communicate in a Foreign Language
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/69449Автор:
Karakozova, Ekaterina N.
Perevezentseva, Yulia S.
Lastochkin, Dmitry V.
Каракозова, Е.Н.
Перевезенцева, Ю.С.
Ласточкин, Д.В.
Дата:
2018-01Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2018 11 (1)Аннотация:
The present paper describes the experiment aimed at developing motivation of foreign language communication among technical university students. This research was made in three phases. The first one was to diagnose the state of students’ motivation according to the test by A. Mehrabian. The second stage was a forming experiment, carried out on the basis of programs named “Formation of communicating motivation in the process of studying foreign language in higher school”. These programs included certain tasks and exercises aimed at developing some communication skills of students (making contact, developing self-confidence and self-awareness). The third stage was the final diagnosis, which is a re-test to determine the level of communicating needs among students. The results obtained thanks to careful analysis of communicating motivation dynamics can be used to control further development of students’ personal qualities В данной статье приведено описание эксперимента, направленного на развитие мотивации
иноязычного общения у студентов технического вуза. Исследование было проведено в три этапа. Первый этап проводился с целью диагностики состояния мотивации студентов по тесту
А. Мехрабиана. Второй этап представлял собой формирующий эксперимент, проведенный
на базе программ «Формирование мотивации общения в процессе обучения иностранному языку в вузе». В данные программы были включены определенные задания и упражнения, направленные на развитие коммуникативных умений слушателей (налаживание контакта, развитие уверенности в себе и самосознания). Третьим этапом стала итоговая диагностика, представлявшая собой повторное тестирование для определения уровня потребности в общении
у студентов. Результаты, полученные благодаря пристальному рассмотрению динамики мотивации общения, могут позволить регулировать развитие личностных качеств студентов
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
The Communicative Norm in Russian Informal Verbal Communication: The Specificity of Child Speech
Silvestrova, Anastasiia B.; Сильвестрова, А.Б. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2019-12)The article is devoted to the analysis of the communicative norm and disorders in informal Russian verbal communication on the basis of children’s speech in conversations between children, children and parents, teenagers. ... -
Principles of Humanitarian Paradigm of Intercultural Communication Development
Budenkova, Valeria E.; Savelieva, Elena N.; Буденкова, В.Е.; Савельева, Е.Н. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-06)A serious problem of the present-day globalizing world is the inability of “unrelated” cultures to have a dialogue, which leads to many local and global conflicts, escalating tension in inter-ethnic and inter-religious ... -
Compact non-linear power amplifier for wideband underwater and underground near-field magnetic communication systems
Belyaev, B. A.; Babitskii, A. N.; Boev, N. M.; Izotov, A. V.; Sushkov, A. A.; Korolev, E. V.; Burmitskikh, A. V. (2019-04)The paper describes a non-linear power amplifier developed for mobile wideband transceivers of near-field magnetic communication systems. The power amplifier has following parameters: voltage range - up to 200 V; power ... -
Связь временной перспективы и коммуникативной активности у студентов с разным уровнем межличностной интолерантности к неопределенности
Васюра, С.А.; Рудина, К.А.; Vasyura, Svetlana A.; Rudina, Ksenia A. (Journal of Siberian Federal University. Сибирский федеральный университет, 2024-11)Актуальность исследования определяется высоким темпом жизни общества, ростом ситуаций неопределенности, в условиях которых востребованной становится личность, способная быстро реагировать на изменения, строить ... -
The Cambridge BEC as an Academic Context Model of Problematic Situations in Professional Intercultural Communication
Marina, Olga A.; Smirnova, Olga V.; Марина, О.А.; Смирнова, О.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2016-04)The article aims at finding appropriate measurement instruments for the assessment of communication mobility (CM) development as an important component of professional intercultural communicative competence. The comparative ...