Author | Karakozova, Ekaterina N. | en |
Author | Perevezentseva, Yulia S. | en |
Author | Lastochkin, Dmitry V. | en |
Author | Каракозова, Е.Н. | ru_RU |
Author | Перевезенцева, Ю.С. | ru_RU |
Author | Ласточкин, Д.В. | ru_RU |
Accessioned Date | 2018-01-29T07:18:36Z | |
Available Date | 2018-01-29T07:18:36Z | |
Issued Date | 2018-01 | |
URI (for links/citations) | https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/69449 | |
Abstract | The present paper describes the experiment aimed at developing motivation of foreign language communication among technical university students. This research was made in three phases. The first one was to diagnose the state of students’ motivation according to the test by A. Mehrabian. The second stage was a forming experiment, carried out on the basis of programs named “Formation of communicating motivation in the process of studying foreign language in higher school”. These programs included certain tasks and exercises aimed at developing some communication skills of students (making contact, developing self-confidence and self-awareness). The third stage was the final diagnosis, which is a re-test to determine the level of communicating needs among students. The results obtained thanks to careful analysis of communicating motivation dynamics can be used to control further development of students’ personal qualities | en |
Abstract | В данной статье приведено описание эксперимента, направленного на развитие мотивации
иноязычного общения у студентов технического вуза. Исследование было проведено в три этапа. Первый этап проводился с целью диагностики состояния мотивации студентов по тесту
А. Мехрабиана. Второй этап представлял собой формирующий эксперимент, проведенный
на базе программ «Формирование мотивации общения в процессе обучения иностранному языку в вузе». В данные программы были включены определенные задания и упражнения, направленные на развитие коммуникативных умений слушателей (налаживание контакта, развитие уверенности в себе и самосознания). Третьим этапом стала итоговая диагностика, представлявшая собой повторное тестирование для определения уровня потребности в общении
у студентов. Результаты, полученные благодаря пристальному рассмотрению динамики мотивации общения, могут позволить регулировать развитие личностных качеств студентов | ru_RU |
Language | en | en |
Publisher | Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University | en |
Subject | communication skills | en |
Subject | motivation | en |
Subject | communication | en |
Subject | affiliation | en |
Subject | personal qualities of a student | en |
Subject | коммуникативные умения | ru_RU |
Subject | мотивация общения | ru_RU |
Subject | аффилиация | ru_RU |
Subject | личностные качества студента | ru_RU |
Title | On the Experience of Motivating Technical University Students to Communicate in a Foreign Language | en |
Alternative Title | Из опыта формирования мотивации общения у обучающихся иностранному языку в техническом вузе | ru_RU |
Type | Journal Article | en |
Contacts | Karakozova, Ekaterina N.: Nizhny Novgorod State Technical University named after R.E. Alekseev 24 Minin Str., Nizhny Novgorod, 603950, Russia | en |
Contacts | Perevezentseva, Yulia S.: Nizhny Novgorod State Technical University named after R.E. Alekseev 24 Minin Str., Nizhny Novgorod, 603950, Russia; khokhlovaj@mail.ru | en |
Contacts | Lastochkin, Dmitry V.: Nizhny Novgorod State Technical University named after R.E. Alekseev 24 Minin Str., Nizhny Novgorod, 603950, Russia | en |
Contacts | Каракозова, Е.Н.:Нижегородский государственный университет им. Р.Е. Алексеева Россия, 603950, Нижний Новгород, ул. Минина, 24 | ru_RU |
Contacts | Перевезенцева, Ю.С.: Нижегородский государственный университет им. Р.Е. Алексеева Россия, 603950, Нижний Новгород, ул. Минина, 24 | ru_RU |
Contacts | Ласточкин, Д.В.: Нижегородский государственный университет им. Р.Е. Алексеева Россия, 603950, Нижний Новгород, ул. Минина, 24 | ru_RU |
Pages | 80-89 | ru_RU |
Journal Name | Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2018 11 (1) | en |