The Education System Development in Kyzyl During the First Decade after Tuva’s Integration in the USSR
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/33655Автор:
Shirap, Regina O.
Ширап, Р.О.
Дата:
2017-07Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2017 10 (7)Аннотация:
The article deals with the education system development in Kyzyl in the first decade after Tuva has become a part of the USSR. The main source of the article was periodical press, considering the newspapers as the most popular source of information in the considered period. Moreover, the periodical press played an important role as a mediator between the population and authorities. For example the readers had an opportunity to address their letters about social, cultural or economic problems in Kyzyl to the edition of “The Tuva Pravda”; after that the citizens could have an official response from the authorities in the newspaper. Basing on the periodical press and documents of the Central State Archive of the Republic of Tuva, the conclusion has been drawn that the education system was highly developed within that short period. For example, the first primary schools in the Tuva region were opened in 1930, but in 1952 they already had their Kyzyl Pedagogical Institute and the population could provide with the teachers by themselves. However, there were some defects of the education system related to incorrect methodical skills of the teachers, weak control of the department of education, poor technical equipment and insufficient number of classrooms В статье рассмотрены особенности развития системы образования в г. Кызыле в первое
десятилетие после вхождения Тувы в состав СССР. На основе анализа материалов перио-
дической печати, архивных документов Государственного архива сделан вывод о том, что
система образования в столице Тувинской автономной области получила широкое развитие. Так, если в 1930 г. имелось только начальное образование, то уже в 1952 г. область могла
сама обеспечить себя педагогическими кадрами с высшим образованием. Тем не менее наряду
с успехами выявлены и недостатки в работе образовательных учреждений, что автор связы-
вает с плохой учебно-методической работой педагогов, отсутствием контроля со стороны
Городского отдела народного образования, плохой технической оснащенностью учебных за-
ведений и недостаточным количеством учебных помещений
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
The School in the Socio-Cultural Space of the Modern Village
Lopatina, Anastasya M.; Lukina, Antonida K.; Peterson, Irina R.; А.М. Лопатина; А.К. Лукина (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2008-06)The results of sociological research into the state of education in modern Siberian villages are presented. The essential differences between rural and urban schools are given, and the basic functioning of village schools ... -
Conflicts, Negotiations and Risks in Educational Relationships
Khsan, Boris I.; Fedorenko, Elena Iu.; Хасан, Б.И.; Федоренко, Е.Ю. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-04)The paper discusses problems of conflicts of interests arising in the course of educational process between subjects of education. The subjects of education are represented by parents, members of school community ... -
Civil Education in the Conditions of Globalization
Koltyrin, Antonn U.; А.У. Колтырин (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2009-08-21)In the given article we present a characteristic of the main directions of modern educational policy in its connection with Russian civil society formation. Here, it is shown that the role of civil education on the modern ... -
Complex Evaluation of Efficiency and Quality of Educational Services: Current Approaches
Vcherashnij, Pavel M.; П.М.Вчерашний (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2009)Issues considered in the article are related to the evaluation of efficiency and quality of education at a large-scale level. For this kind of evaluation the author suggests employing a concept of outcome/result-focused ... -
Материалы экспертного семинара «Формирование модели специалиста нового поколения для сферы культуры и искусства»
Копцева, Н.П.; Koptseva, Natalya P. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2011-03)Представлены результаты экспертного семинара по проблеме формирования выпускника нового поколения в сфере культуры и искусства. Модератор семинара - Копцева Н.П. В качестве экспертов на семинаре выступают ведущие специалисты ...