Efficiency of the Professional Development of a Teacher in the System of Further Training: Analysis of Educational Teachers’ Needs
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/144195Автор:
Petrova, Svetlana O.
Петрова, С. О.
Дата:
2021-09Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences; 2021 14 (9)Аннотация:
The purpose of the study is to determine the optimal type of training in the course of teachers’ professional development and to identify the expected results of this process. A questionnaire survey of secondary school teachers from 3 cities and 25 districts of the Republic of Sakha was conducted. Based on the obtained results and conclusions, the recommendation is made to develop courses with an analytical structure, focused on the organization of advisory support throughout the course, solving cases in the school context, review of strategies suitable for handling the actual learning task. Moreover, this structure is suitable for both online and offline learning courses. Also, a separate course on the development of professional ethics of a teacher in distance and offline learning formats is required. This can be seen as an urgent task of the modern teacher’s activity, which leads to the success of the implementation of state policy in the educational field Цель исследования заключалась в определении оптимального вида
обучения в ходе повышения квалификации для профессионального развития
педагогов и выявлении ожидаемых ими результатов от данного процесса. Проведено
анкетирование педагогических работников общеобразовательных учреждений из 3
городов и 25 районов Республики Саха. На основе полученных результатов и выводов
рекомендована разработка курсов ПК с «аналитической» структурой, ориентированной
на организацию консультационного сопровождения слушателей в течение всего
курса, решение кейсов в школьном контексте, обзор стратегий, подходящих для
решения актуальной учебной задачи. Данная структура подходит как для онлайн-обучения,
так и для очной его формы. Помимо этого, требуется отдельный курс ПК
по формированию и развитию профессиональной этики педагога в дистанционном
и очном форматах обучения. Это можно рассматривать как актуальную задачу
деятельности современного учителя, от которой зависит успешность реализации
государственной политики в сфере образования
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
Dynamics of Professional Interest of Young Teachers as the Background of Professional Development
Vatashchak, Irina S.; Ватащак, И.С. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2015-11)The paper describes the results of the All-Russian Research of adaptation, consolidation and professional development of young teachers. It considers the concept of professional interest, its understanding and application ... -
University Teacher Professional Development and Assessment on the Basis of E-portfolio Method
Smolyaninova, Olga G.; Glukhikh, Ruslan S.; О.Г.Смолянинова; Р.С.Глухих (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2009-11)In conditions of Russian higher education system modernization it is very important to use new objective technologies in university teaching staff assessment scheme. It is connected with the direct higher education quality ... -
Assessment of the Development Level of Future Primary School Teachers’ Special Competences at the University
Ayapbergenova, Gulsum S.; Aplashova, Arna Zh.; Bissembayeva, Nagima A.; Assenova, Nazymgul S.; Alimova, Solpan Zh.; Аяпбергенова, Г. С.; Аплашова, А. Ж.; Бисембаева, Н. А.; Асенова, Н. С.; Алимова, Ш. Ж. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2021-09)The authors investigate the leading problem of the formation of future primary school teachers’ special competences in the process of professional training. This study was conducted to identify the initial level of special ... -
Professional Competences of Physical Education Teachers: Structural and Component Analysis
Yanova, Marina G.; Yanov, Vladimir V.; Kravchenko, Sergey V.; Vetrova, Irina V.; Янова, М.Г.; Янов, В.В.; Кравченко, С.В.; Ветрова, И.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2019-12)The article reveals the essence of the competency-based method in education and understanding of competence in general. The article examines the features of professional competence in general and professional competences ... -
Training Elementary School Teacher in Accordance with Professional Standard for Teachers
Иманова, О. А.; Смолянинова, О. Г.; Достовалова, Е. В.; Аронов, А. М.; Назаренко, Е. М. (2015-11)The work describes a module in “Mathematics, IT and Natural Sciences” for bachelor’s degree program in Education and Pedagogical Science (major fields of study: Psychological and Pedagogical Education). The basic research ...