Subject-Based Speaking as a Method for the Development of Foreign-Language Professional Competence Among Students
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/139958Автор:
Tleuzhanova, Gulnaz K.
Syrymbetova, Lyailya S.
Mekezhanova, Assel B.
Sarzhanova, Galiya B.
Kulsharipova, Zaru K.
Тлеужанова, Г.К.
Сырымбетова, Л. С.
Мекежанова, А. Б.
Саржанова, Г. Б.
Кульшарипова, З. К.
Дата:
2021-03Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences 2021 14(3)Аннотация:
The subject of the article is foreign language professional training of future teachers. The research is devoted to substantiation of Subject-Based Speaking method, which contributes to the development of foreign-language professional communicative competence among university students. The article is aimed at analyzing the effectiveness of using this method in foreign-language professional training. Research methods include study of psychological, pedagogical and methodological literature, observation and interviewing of the experiment participants, analysis of the experimental results. The article gives a detailed description of the stages, requirements, properties, and forms of training used in the proposed method. The results of the study can find application in practice of foreign-language training not only for future teachers, but also for other specialists, since Subject-Based Speaking method is focused on developing the ability to use a foreign language for professional purposes.
Conclusion. Subject-Based Speaking is an effective method used for developing foreign language professional communicative competence, which helps to motivate students to learn a language, their willingness to communicate in a foreign language increases, and students demonstrate a higher level of foreign language professional communicative competence Предмет статьи – иноязычное профессиональное образование будущих
учителей. Исследование посвящено обоснованию метода Subject-Based Speaking,
способствующего формированию иноязычной профессиональной коммуникативной
компетенции студентов. Это тема исследования. Статья направлена на анализ
эффективности использования данного метода в иноязычной профессиональной
подготовке. Методы исследования включают изучение психологической,
педагогической, методической литературы, наблюдение, опрос участников
эксперимента, анализ результатов эксперимента. В статье подробно описаны этапы,
требования, свойства
и формы обучения, используемые в рамках предлагаемого метода.
Результаты исследования могут найти применение в практике обучения иностранному
языку не только будущих учителей, но и других специалистов, поскольку метод
Subject-Based
Speaking ориентирован на развитие умения использовать иностранный
язык в профессиональных целях.
Subject-Based Speaking – эффективный метод, используемый для развития
иноязычной профессиональной коммуникативной компетенции, благодаря которому
у студентов появляется мотивация к изучению языка, повышается готовность
к общению на иностранном языке, также студенты демонстрируют более высокий
уровень сформированности иноязычной профессиональной коммуникативной
компетенции
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
European Language Portfolio as an Effective Tool of Assessment Used in Teaching a Foreign Language
Vonog, Vita V.; Воног, В.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2018-10)The article is devoted to the description of the main functions and descriptors of the European Language Portfolio (ELP) in teaching a professional foreign language to students of engineering profile within learner-centred ... -
The Approaches to Philological Competence as an Integral Part of Professional Competence of a Foreign Language Teacher
Komiakova, Irina M.; Комякова, И.М. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2016-01)The article is devoted to the issues of the philological competence and the importance of developing it in the process of training Bachelors of Education (Major in Foreign Languages) at high school. First of all, it ... -
Modern Information Technologies in Teaching Adult Learners Foreign Professionally-Oriented Communication
Balastov, Alexey V.; Баластов, А.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-06)This article deals with the problems of teaching adult learners foreign languages (English). With the help of multimedia, video projectors, electronic screens and networks there appear new opportunities for mass and more ... -
Профессиональный иностранный язык. Professional Foreign Language
Чуй, Яна Владимировна; Бойко, Юрий Николаевич; Филончик, Ольга АлександровнаЭлектронное учебно-методическое обеспечение представляет собой комплект учебных и измерительных материалов, методических рекомендаций, позволяющее обеспечить реализацию дисциплины Профессиональный иностранный язык. ... -
The Use of Multimedia Technologies in Teaching Russian as a Foreign Language: a Film-Viewing Study
Mikeshova, Ekaterina A.; Микешова, Е.А. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2017-03)The article discusses the use of multimedia technologies in teaching Russian as a foreign language considering film-viewing as an example. Multimedia technologies change the character of educational activities by increasing ...