Показать сокращенную информацию

Tleuzhanova, Gulnaz K.en
Syrymbetova, Lyailya S.en
Mekezhanova, Assel B.en
Sarzhanova, Galiya B.en
Kulsharipova, Zaru K.en
Тлеужанова, Г.К.ru_RU
Сырымбетова, Л. С.ru_RU
Мекежанова, А. Б.ru_RU
Саржанова, Г. Б.ru_RU
Кульшарипова, З. К.ru_RU
2021-03-30T05:39:35Z
2021-03-30T05:39:35Z
2021-03
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/139958
The subject of the article is foreign language professional training of future teachers. The research is devoted to substantiation of Subject-Based Speaking method, which contributes to the development of foreign-language professional communicative competence among university students. The article is aimed at analyzing the effectiveness of using this method in foreign-language professional training. Research methods include study of psychological, pedagogical and methodological literature, observation and interviewing of the experiment participants, analysis of the experimental results. The article gives a detailed description of the stages, requirements, properties, and forms of training used in the proposed method. The results of the study can find application in practice of foreign-language training not only for future teachers, but also for other specialists, since Subject-Based Speaking method is focused on developing the ability to use a foreign language for professional purposes. Conclusion. Subject-Based Speaking is an effective method used for developing foreign language professional communicative competence, which helps to motivate students to learn a language, their willingness to communicate in a foreign language increases, and students demonstrate a higher level of foreign language professional communicative competenceen
Предмет статьи – иноязычное профессиональное образование будущих учителей. Исследование посвящено обоснованию метода Subject-Based Speaking, способствующего формированию иноязычной профессиональной коммуникативной компетенции студентов. Это тема исследования. Статья направлена на анализ эффективности использования данного метода в иноязычной профессиональной подготовке. Методы исследования включают изучение психологической, педагогической, методической литературы, наблюдение, опрос участников эксперимента, анализ результатов эксперимента. В статье подробно описаны этапы, требования, свойства и формы обучения, используемые в рамках предлагаемого метода. Результаты исследования могут найти применение в практике обучения иностранному языку не только будущих учителей, но и других специалистов, поскольку метод Subject-Based Speaking ориентирован на развитие умения использовать иностранный язык в профессиональных целях. Subject-Based Speaking – эффективный метод, используемый для развития иноязычной профессиональной коммуникативной компетенции, благодаря которому у студентов появляется мотивация к изучению языка, повышается готовность к общению на иностранном языке, также студенты демонстрируют более высокий уровень сформированности иноязычной профессиональной коммуникативной компетенцииru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
foreign language trainingen
foreign language professional communicative competenceen
professional orientationen
educational processen
teachersen
обучение иностранному языкуru_RU
профессиональная коммуникативная компетенция по иностранному языкуru_RU
профориентацияru_RU
учебный процессru_RU
учительru_RU
Subject-Based Speaking as a Method for the Development of Foreign-Language Professional Competence Among Studentsen
Subject-Based Speaking как метод развития иноязычной профессиональной компетенцииru_RU
Journal Articleen
Tleuzhanova, Gulnaz K.: Karaganda Buketov University Karaganda, Kazakhstan; tleushanowa@inbox.ru; ORCID: 0000-0003-2302-1595en
Syrymbetova, Lyailya S.: Pavlodar Pedagogical University Pavlodar, Kazakhstan; brunettie@mail.ru; ORCID: 0000-0002-5063-3231en
Mekezhanova, Assel B.: Pavlodar Pedagogical University Pavlodar, Kazakhstan; ORCID: 0000-0002-5464-6662en
Sarzhanova, Galiya B.: Karaganda Buketov University Karaganda, Kazakhstan; galiya008@mail.ru; ORCID: 0000-0002-3461-8963en
Kulsharipova, Zaru K.: Pavlodar Pedagogical University Pavlodar, Kazakhstan; kulsharipovazk@mail.ru; ORCID: 0000-0001-6170-099Xen
Тлеужанова, Г.К.: Карагандинский университет им. академика Е. А. Букетова Казахстан, Карагандаru_RU
Сырымбетова, Л. С.: Павлодарский педагогический университет Казахстан, Павлодарru_RU
Мекежанова, А. Б.: Павлодарский педагогический университет Казахстан, Павлодарru_RU
Саржанова, Г. Б.: Карагандинский университет им. академика Е. А. Букетова Казахстан, Карагандаru_RU
Кульшарипова, З. К.: Павлодарский педагогический университет Казахстан, Павлодарru_RU
408–425ru_RU
10.17516/1997–1370–0731
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences 2021 14(3)en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию