Individualisation of Education in Terms of E‑learning: Experience and Prospects
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/125586Автор:
Vainshtein, Iuliia V.
Shershneva, Victoria A.
Esin, Roman V.
Noskov, Mikhail V.
Вайнштейн, Ю. В.
Шершнева, В. А.
Есин, Р. В.
Носков, М. В.
Дата:
2019-09Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2019 12 (9)Аннотация:
The problem of individualisation in education in terms of e-learning remains relevant despite a lot of research done in the area. The present article is intended to review existing education practice individualisation in e-learning and to determine the prospects of development of adaptive e-learning courses that provide the student with an individual educational environment content which focuses on the individual characteristics of students. The authors arrive at the conclusion that building an individual educational trajectory in the adaptive e-learning course has a significant advantage in organising education in the electronic environment for both the student and the teacher. The main feature of these courses becomes the selection of educational content that best matches the individual abilities, needs and needs of the student in an electronic environment. The results of the research are universally applicable and can serve as a basis for organising adaptive web-based teaching not only for mathematics, but also for other disciplines in institutions of secondary, higher and further education Проблема индивидуализации образования в условиях применения электронного обучения
остается актуальной, несмотря на множество исследований, проведенных в этой области. Цель данной статьи — рассмотреть существующие практики индивидуализации
образования в условиях электронного обучения и определить перспективность разработки адаптивных электронных обучающих курсов, предоставляющих студенту
индивидуальную образовательную среду, контент которой ориентирован на личностные
характеристики обучающихся. Авторы статьи приходят к заключению, что построение индивидуальной образовательной траектории в адаптивном электронном обучающем курсе обладает существенным преимуществом при организации обучения в электронной среде как для студента, так и для преподавателя, главной задачей которого
становится подбор образовательного контента, максимально соответствующего
способностям, запросам и потребностям обучающегося в электронной среде. Результаты исследования являются универсальными и могут служить основой для организации адаптивного обучения в электронной среде не только по математическим,
но и по другим дисциплинам образовательных программ различных направлений подготовки как в школах, так и в высших учебных заведениях
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
Eportfolio Technology in Evaluation of Students’ Formal, Non-Formal and Informal Learning, Accreditation of Educational Programs and Development of E-Learning in a Federal University
Безызвестных, Е. А.; Смолянинова, О. Г. (2016-03) -
EPORTFOLIO TECHNOLOGY IN EVALUATION OF STUDENTS' FORMAL, NON-FORMAL AND INFORMAL LEARNING, ACCREDITATION OF EDUCATIONAL PROGRAMS AND DEVELOPMENT OF E-LEARNING IN A FEDERAL UNIVERSITY
Смолянинова, Ольга Георгиевна; Безызвестных, Екатерина Анатольевна (2016-10) -
Development of Adaptive Educational Course in the SibFU E-Learning System
Kukartsev, Vladislav V.; Chzhan, Ekaterina A.; Tynchenko, Vadim S.; Antamoshkin, Oleslav A.; Stupina, Alena A.; Кукарцев, В.В.; Чжан, Е.А.; Тынченко, В.С.; Антамошкин, О.А.; Ступина, А.А. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2018-05)E-learning has been in progress recently. To date, there are a large number of platforms and developed courses, the lack of adaptability being their main disadvantage. This paper presents the results of designing an adaptive ... -
“Distance Course of Business Russian”: E-learning Pilot Experience
Chistova, Elena V.; Чистова, Е.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2017-01)The article reveals the role of distance learning in modern educational process, evaluates the effectiveness of LMS Moodle platform. Analyzing an available ‘Russian as a foreign language’ distance course the author concludes ... -
E-LEARNING TECHNOLOGIES IN THE INTERNATIONAL URBAN DESIGN: EDUCATIONAL CASE STUDIES OF THE SIBERIAN FEDERAL UNIVERSITY AND KARLSRUHE INSTITUTE OF TECHNOLOGY
Кукина, И. В.; Унагаева, Н. А.; Камалова, К. В.; Чуй, Я. В.; Федченко, И. Г. (2016)The article describes the experience of Master's programs in Urban Planning realization with modules in the form of distance courses with the participation of foreign partners. The creation of an international atmosphere ...