From Digital Humanities to a Renewed Approach to Digital Learning and Teaching
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/125583Author:
Nowakowski, Samuel
Bernard, Guillaume
Новаковски, Самуэль
Бернард, Гильом
Date:
2019-09Journal Name:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2019 12 (9)Abstract:
In a world in which digital interfaces, dematerialization, automation, so-called tools of artificial intelligence aim to drive away the human or eliminate the relationship with humans!
The way other beings see us is important. What would happen if we took the full measure of this idea? How would this affect our understanding of society, culture, and the world we inhabit? How would this affect our understanding of the human, since in this world beyond the human, we sometimes find things that we prefer to attribute only to ourselves? What impacts on education, learning, teaching?
After having explored the field opened by these questions, we will bring an answer with a reinvention of the learning platform named KOALA (KnOwledge Aware Learning Assistant). KOALA is a new online learning platform that comes back to internet sources. Symmetrical and acentric, KOALA combines analyzes from the digital humanities and answers to the challenges of education in the 21st century Мы живем в мире, где цифровые интерфейсы, дематериализация, автоматизация и так называемые инструменты искусственного интеллекта стремятся свести к минимуму
взаимоотношения между людьми.
Но ведь то, как нас видят другие существа, очень важно. Что будет, если мы в полной мере осознаем эту идею? Как она повлияет на наше понимание общества, культуры и мира, в котором мы живем? Как изменится восприятие нами человека, тем более что в этом мире за пределами человеческого мы иногда находим то, что предпочитаем
приписывать только себе? Что влияет на образование, обучение, преподавание?
Изучив очерченную этими вопросами область, мы дадим ответ: KOALA (KnOwledge Aware Learning Assistant). Это новая образовательная онлайн-платформа,
которая отсылает к интернет-источникам.
Будучи симметричной и ацентрической, KOALA ведет анализ цифровых материалов в сфере гуманитарных наук и дает ответы на вызовы
образованию в XXI веке
Collections:
Metadata:
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Digital Humanities in the Conservation of Cultural Heritage
Lapteva, Marina A.; Gordeeva, Eugenia A.; Laptev, Alexei A.; Лаптева, М.А.; Гордеева, Е.А.; Лаптев, А.А (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2016-07)The use of digital technologies in science has contributed greatly to the creation of new scientific directions and research aspects. The paper discusses tools, aims, methods and administrative instruments used in Digital ... -
The Digital Transactions Currency for the BRICS
Zharikov, Mikhail V.; Жариков, М.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2020-11)The article deals with the circulation of a digital currency as a worldwide problem. The topic has theoretical and practical significance because price stability, economic growth and development and market equilibrium ... -
Classification and Trends in Developing Digital Services In Russian Federation
Yury, Danilchenko; Natalya, Fedorova; Liudmila, Iushkova; Evgenia, Korepanova; Marina, Savelyeva (2019)The article defines a number of indicators for assessing the development of the digital market, and groups the digital services offered to consumers in the Russian Federation. The main trends and directions of development ... -
Formation of Digital Competences of University Library Users
Baryshev, Ruslan A.; Kasyanchuk, Elena N.; Tsvetochkina, Irina A.; Babina, Olga I.; Барышев, Р. А.; Касянчук, Е. Н.; Цветочкина, И. А.; Бабина, О. И. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2021-09)The paper presents various approaches to defining the concepts of ‘information competencies’ and ‘digital competencies’. The point of view of scientists on the essence, structure and ways of developing digital competencies ... -
Model of Digital Competence of University Library Staff
Babina, Olga I.; Ermolovich, Elena V.; Bekuzarova, Natalya V.; Бабина, О. И.; Ермолович, Е. В.; Бекузарова, Н. В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2022-09)The paper examines the views of scientists on the essence, structure and ways of developing the digital competence of university library staff. The influence of this process on the development of the university library is ...