Показать сокращенную информацию

Nowakowski, Samuelen
Bernard, Guillaumeen
Новаковски, Самуэльru_RU
Бернард, Гильомru_RU
2019-09-24T07:07:09Z
2019-09-24T07:07:09Z
2019-09
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/125583
In a world in which digital interfaces, dematerialization, automation, so-called tools of artificial intelligence aim to drive away the human or eliminate the relationship with humans! The way other beings see us is important. What would happen if we took the full measure of this idea? How would this affect our understanding of society, culture, and the world we inhabit? How would this affect our understanding of the human, since in this world beyond the human, we sometimes find things that we prefer to attribute only to ourselves? What impacts on education, learning, teaching? After having explored the field opened by these questions, we will bring an answer with a reinvention of the learning platform named KOALA (KnOwledge Aware Learning Assistant). KOALA is a new online learning platform that comes back to internet sources. Symmetrical and acentric, KOALA combines analyzes from the digital humanities and answers to the challenges of education in the 21st centuryen
Мы живем в мире, где цифровые интерфейсы, дематериализация, автоматизация и так называемые инструменты искусственного интеллекта стремятся свести к минимуму взаимоотношения между людьми. Но ведь то, как нас видят другие существа, очень важно. Что будет, если мы в полной мере осознаем эту идею? Как она повлияет на наше понимание общества, культуры и мира, в котором мы живем? Как изменится восприятие нами человека, тем более что в этом мире за пределами человеческого мы иногда находим то, что предпочитаем приписывать только себе? Что влияет на образование, обучение, преподавание? Изучив очерченную этими вопросами область, мы дадим ответ: KOALA (KnOwledge Aware Learning Assistant). Это новая образовательная онлайн-платформа, которая отсылает к интернет-источникам. Будучи симметричной и ацентрической, KOALA ведет анализ цифровых материалов в сфере гуманитарных наук и дает ответы на вызовы образованию в XXI векеru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
computer environmentsen
LMSen
human valuesen
digital supporten
teaching and learningen
компьютерная средаru_RU
СДОru_RU
человеческие ценностиru_RU
цифровая поддержкаru_RU
преподавание и обучениеru_RU
From Digital Humanities to a Renewed Approach to Digital Learning and Teachingen
От цифровых технологий к обновленному подходу в сфере цифрового обученияru_RU
Journal Articleen
Nowakowski, Samuel: University of Lorraine Loria UMR7503, 54000 Nancy, France; samuel.nowakowski@univ-lorraine.fren
Bernard, Guillaume: University of Lorraine Loria UMR7503, 54000 Nancy, France; ippssfu@mail.ruen
Новаковски, Самуэль: Университет Лотарингии Франция, Нанси, 54000, Лориа UMR7503ru_RU
Бернард, Гильом: Университет Лотарингии Франция, Нанси, 54000, Лориа UMR7503ru_RU
1682–1693ru_RU
10.17516/1997–1370–0486
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2019 12 (9)en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию