Показать сокращенную информацию

Gorlova, Natalia V.en
Горлова, Н.В.ru_RU
2014-04-25T02:05:33Z
2014-04-25T02:05:33Z
2014-04
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/10320
On the basis of cultural-historical psychology, constructive psychology of conflict and existential psychology the paper discussed the construct of psychological readiness towards developmental conflict resolution in youth that is represented by dispositional and operational readiness. The aim of the research was to study conditions of the formation process of operational psychological readiness towards developmental conflict resolution in youth at school. Results of the study indicated that students at school where educational goals and tasks are coordinated with actions with high dispositional psychological readiness towards developmental conflict resolution in youth at the transition to High School demonstrated high operational psychological readiness towards developmental conflict resolution in youth. The methodology of this study could be used for the evaluation of educational environment of schoolsen
В статье на основе культурно-исторического подхода, конструктивной психологии конфликта, а также экзистенциальной психологии рассматривается конструкт психологической готовности к разрешению конфликтов развития в юношеском возрасте, представленный диспозиционной и оперативной готовностью. Целью исследования стало изучение условий формирования оперативной психологической готовности к разрешению конфликтов развития в юности в школе. Результаты исследования показали, что в школе, где цели и задачи на образование согласованы с действиями, учащиеся при переходе в старшую ступень со сформированной диспозиционной готовностью к разрешению конфликтов развития в юности демонстрируют также и высокий уровень оперативной готовности к разрешению конфликтов развития в юности. Методология исследования может быть применена для оценки образовательной среды школru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University.en
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2014 7 (4)en
psychological readiness towards conflict resolutionen
developmental conflicts, youthen
autonomyen
responsibilityen
educational environment of schoolsen
психологическая готовность к разрешению конфликтовru_RU
конфликты развитияru_RU
юношеский возрастru_RU
ответственностьru_RU
образовательная среда школыru_RU
Goal Attitudes of Schools and Psychological Readiness Towards Developmental Conflict Resolution in Youth as the Educational Resulten
Целевые установки школ и психологическая готовность к разрешению конфликтов развития в юности как образовательный результатru_RU
Journal Article
Published Journal Article
Gorlova, Natalia V.:Siberian Federal University 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041 Russia; E-mail: gorlova_n@mail.ruen
Горлова, Н.В.:Сибирский федеральный университет Россия, 660041, Красноярск, пр. Свободный, 79ru_RU
609-618


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию