The Aesthetic Concept of Marketing as a Factor for the Development of Modern Consumer Culture
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/70376Author:
Nozdrenko, Elena A.
Ноздренко, Е.А.
Date:
2018-02Journal Name:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2018 11 (2)Abstract:
The development of consumer culture is one of the fundamental ways of interacting with society and managing its consciousness. This fact determines the penetration of marketing in all spheres of life, and the constant search for new ways to stimulate consumption actualizes the development of its aesthetic concept. In modern conditions, this phenomenon becomes especially urgent, since it is the main instrument of an effective market strategy, and one of the factors that contribute to the formation of consumer culture, and hence the culture of society as a whole Формирование потребительской культуры является одним из основополагающих способов
взаимодействия с обществом и управления его сознанием. Данный факт обусловливает про-
никновение маркетинга во все сферы жизнедеятельности, а постоянный поиск новых способов стимулирования потребления актуализирует разработку его эстетического концепта.
В современных условиях данный феномен приобретает особую актуальность, поскольку выступает и основным инструментом эффективной рыночной стратегии, и одним из факторов, способствующих формированию культуры потребления, а значит, культуры общества
в целом
Collections:
Metadata:
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Эстетический опыт и культура личности
Куроленко, Е.М.; Kurolenko, Yelena M. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2011-04)An aesthetic experience consists of bright, emotional, and sensually expressive perceptions accompanied by experiences and their expressions. These expressive forms and sides of subjects and the phenomena of reality are ... -
Концептуальные представления об архитектуре в эстетике Г.В.Ф. Гегеля
Пименова, Н. Н.; Pimenova, Natalya N. (Journal of Siberian Federal University. Сибирский федеральный университет, 2024-08)Исследование посвящено эстетическим воззрениям на архитектуру классика философии Г.В.Ф. Гегеля. Основным объектом выступило издание эстетических трудов философа под названием «Лекции по эстетике», три первые части. В ... -
Theory and Practice of the Innovative Educational Program on the Aesthetic Discipline Cycle at the Siberian Federal University
Koptzeva, Natalia P.; Н.П.Копцева (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2008)The educational model of the Department of Art Theory and Culture Studies at the Siberian Federal University is considered in the article. It allows to create optimal conditions of ruling the ideal formation process. ... -
Considering Aesthetic Characteristics in the Master Plan of Krasnoyarsk
Krushlinskii, Valerii I.; Fedorova, Olga S.; Крушлинский, В.И.; Федорова, О.С. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2016-08)The article presents the results of research and analysis of the city of Krasnoyarsk. The authors revealed attractive and comfortable places in the city, bright memorable architectural objects of modernity and history, as ... -
Эстетические трансформации как идейная основа советского изобразительного искусства 1917–1922 гг.
Копцева, Н. П.; Середкина, Н. Н.; Дегтяренко, К. А.; Koptseva, Natalya P.; Seredkina, Natalya N.; Degtyarenko, Kseniya A. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2023-04)Советское изобразительное искусство репрезентирует собой уникальный период в истории развития российского искусства. Большое значение для его становления и развития имели эстетико-философские воззрения второй половины ...