Mass and Individual: Organized Conflict Against Spontaneity
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/70371Author:
Khasan, Boris I.
Yustus, Tatiana I.
Хасан, Б.И.
Юстус, Т.И.
Date:
2018-02Journal Name:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2018 11 (2)Abstract:
The authors’ goal is to present to professional community the way to perceive conflict of individual and mass education not only as a destructive phenomenon, but also as a useful one that allows dealing with contradiction of mass-oriented educational institutions and attitudes, aspirations, intentions of an individual in the educational reality in a productive way Задача авторов статьи состоит в том, чтобы представить сообществу, как можно видеть
конфликт индивидуального и массового образования не только в его разрушительной – деструктивной функции, но и как полезный, оформляющий и позволяющий продуктивно работать с противоречием массового устройства образовательных институций и установками,
притязаниями, намерениями отдельного участника образовательной действительности