Показать сокращенную информацию

Федоренко, Е.Ю.ru
Fedorenko, Elena Y.en
2012-11-29T08:06:59Z
2012-11-29T08:06:59Z
2012-12en
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/3129
The presented Article discusses the problems of school students health, the specificity of points of view at health problems in the context of education framework. It describes the structure and dynamics of mental health, the concepts of developing childrens health during their education and using the resources of the education system; it analyzes the traditional approaches to health presercation. Health is regarded as both the purpose and the result of education, as a developable and a manageable resource.en
В данной статье обсуждаются проблемы здоровья школьников, характер фокусировок вокруг тематики здоровья в образовании. Представлена структура и динамика психического здоровья, концепция развития здоровья детей в образовании, анализируются традиционные подходы, ориентированные на здоровьесбережение. Здоровье обсуждается как цель и результат образования, как развиваемый и управляемый ресурс развития.ru
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University.en
2012 5 ( 11 )en
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences.en
mental healthen
health resources developmenten
educationen
point of view at health problemsen
психическое здоровьеru
развитие ресурсов здоровьяru
здоровье школьниковru
образованиеru
представления о здоровьеru
Структура и динамика психического здоровья как развиваемого ресурсаru
Structure and Dynamics of Mental Health as a Developable Resourceen
Journal Article
Published Journal Article
Федоренко, Е.Ю. : Сибирский федеральный университет , Россия 660041, Красноярск, пр. Свободный, 79 , e-mail: e.fedorenko@mail.ruru
Fedorenko, Elena Y. : Siberian Federal University , 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041 Russia , e-mail: e.fedorenko@mail.ruen
1685-1693en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию