Бренды товаров роскоши в качестве визуальных знаков среднего класса в России
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/2565Автор:
Карлова, О.А.
Karlova, Olga А.
Кевбрин, Э.С.
Kevbrin, Eduard S.
Дата:
2011-11Аннотация:
In this article the «brand» concept is considered as a sociocultural phenomenon of the modern
society being the carrier of the specific meanings structured in the prism of the brand perception
by J.-N. Kapferer. All three components of the todays brand formation process have been studied:
«information sender», «information transmitter» and «information receiver». In this research
the «information receivers» have been studied in the context of the process of luxury brands
consumption and, correspondingly, can be structured according to the consumption matrices of J.
Young and F. Vigneron, subsequently providing the notion about the behaviour characteristics of
the luxury brand consumers. It should be noted that luxury brands are considered in this article
as the meaning forming phenomena which possess social structuring properties, thus contributing
to the formation of social and value basis in the society. Moreover, special attention is paid to
differences between luxury brands and premium-level brands basing on the materials of the analysis
of Apple Co. marketing strategy. В статье рассматривается феномен бренда в качестве социально-культурного явления
в современном обществе, который выступает носителем определенных смыслов,
структурированных в призме восприятия бренда Ж.-Н.Капферера, и все три составляющие
процесса формирования брендов сегодня: непосредственно «отправитель информации»,
«передатчик» и ее «получатель». В данном исследовании «получатели информации» изучаются
в контексте процесса потребления брендов роскоши, и, соответственно, могут быть
структурированы согласно матрицам потребления Дж.Янга и В.Вигнерона, что впоследствии
дает представление о поведенческих характеристиках потребителей брендов класса люкс.
Также необходимо отметить, что бренды роскоши рассматриваются в этой статье как
смыслообразующие феномены, которые обладают социоструктурирующими свойствами,
способствующими формированию социально-ценностной базы в обществе. Кроме того,
отдельное внимание уделяется отличиям брендов роскоши и брендов товаров премиум-класса
на материале анализа маркетинговой стратегии Apple Co.
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
Dynamics of Residents’ Identity in the Krasnoyarsk Territory Settlements as a Basis For the Region’s Brand (2010-2014)
Nemirovsky, Valentin G.; Немировский, В.Г. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2015-04)Processes of modernization and new industrialization of the country in the current financial and economic crisis are regionally differentiated. Absolute priority in these processes is given to regions with clearly marked ... -
Internet-Heuristics in Translation of Branding Terminology
Chistova, Elena V.; Чистова, Е.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2013-12)This article describes the algorithm of translating special texts in the field of branding with implementation of Internet-heuristics methods. The author explains the urgency studying the terminology of branding, reveals ... -
МОТИВИРОВАННОСТЬ И ДЕМОТИВИРОВАННОСТЬ ТЕРМИНОЛОГИЧЕСКОЙ ЕДИНИЦЫ В ПЕРЕВОДЕ (НА МАТЕРИАЛЕ ТЕРМИНОСИСТЕМЫ BRANDING)
Чистова, Е. В. (Сибирский федеральный университет, 2011) -
BRANDING APPROACHES
Ахтямова, Р. И. (Сибирский федеральный университет, 2011) -
Brand-management of Siberian Cities (Krasnoyarsk as a Case Study)
Сертакова, Е. А.; Копцева, Н. П.; Колесник, М. А.; Либакова, Н. М.; Лузан, В. С.; Сергеева, Н. А. (2016)The article is dedicated to the study of brand management of Siberian cities, architectural landscape of Krasnoyarsk city, which, if the strategy of “symbolical” management is correctly chosen, can become ...