Inclusive Education in Practice: Teachers’ Opinions and Needs
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/144196Автор:
Belková, Vlasta
Zólyomiová, Patrícia
Petrík, Štefan
Белкова, В.
Бела, Матея
Петрик, Шт.
Дата:
2021-09Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences; 2021 14 (9)Аннотация:
The paper presents a part of the research data from a broader piece of research focused on teaching effectiveness in inclusive forms. It analyses the opinions of the teaching staff at different types of schools on the existing barriers and teachers’ needs related to inclusive education. The research involved N=1.216 teaching staff (98 % teachers) working in Slovak schools. A questionnaire developed by the authors was used and respondents filled it in anonymously in electronic form. The results clearly indicate persistent issues in the inclusive practice, which are in line with the findings of other nation-wide Studies, i. e., missing multidisciplinary teams at schools, too many students in a single form, lack of teaching and specialised staff, limited offer of educational programmes focused on further education В статье представлена часть данных более широкого исследования,
посвященного эффективности преподавания в инклюзивных формах. Анализируется
мнение преподавательского состава различных типов школ о существующих
препятствиях и потребностях учителей, связанных с инклюзивным образованием.
В исследовании участвовали N = 1,216 преподавателей (98 % учителей), работающих
в словацких школах. Использовалась разработанная авторами анкета, которую
респонденты анонимно заполнили в электронном форме. Результаты указывают
на существование регулярных проблем в инклюзивной практике, которые согласуются
с выводами других общенациональных исследований, например, отсутствие
мультидисциплинарных групп в школах, большое количество учеников в одном классе,
нехватка преподавателей и специализированного персонала, ограниченное предложение
образовательных программ, ориентированных на дальнейшее образование
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
METHODOLOGY FOR STAFF MONITORING OF TRADITIONAL AND NEW ECONOMIC SECTORS OF THE REGION
Филимоненко, Ирина Владимировна; Васильева, Зоя Андреевна; Вчерашний, Павел Михайлович; Русина, Анастасия Николаевна (2017-10)The existing territorial, sectoral and professional-qualitative imbalances in the supply and demand of labor resources in regional markets make it difficult to shape the intellectual potential of the region. The purpose ... -
METHODOLOGY FOR STAFF MONITORING OF TRADITIONAL AND NEW ECONOMIC SECTORS OF THE REGION
Филимоненко, Ирина Владимировна; Васильева, Зоя Андреевна; Вчерашний, Павел Михайлович; Русина, Анастасия Николаевна (2018-10)The existing territorial, sectoral and professional-qualitative imbalances in the supply and demand of labor resources in regional markets make it difficult to shape the intellectual potential of the region. The purpose ... -
METHODOLOGY FOR STAFF MONITORING OF TRADITIONAL AND NEW ECONOMIC SECTORS OF THE REGION
Филимоненко, Ирина Владимировна; Васильева, Зоя Андреевна; Вчерашний, Павел Михайлович; Русина, Анастасия Николаевна (2018-08)The existing territorial, sectoral and professional-qualitative imbalances in the supply and demand of labor resources in regional markets make it difficult to shape the intellectual potential of the region. The purpose ... -
Training Elementary School Teacher in Accordance with Professional Standard for Teachers
Иманова, О. А.; Смолянинова, О. Г.; Достовалова, Е. В.; Аронов, А. М.; Назаренко, Е. М. (2015-11)The work describes a module in “Mathematics, IT and Natural Sciences” for bachelor’s degree program in Education and Pedagogical Science (major fields of study: Psychological and Pedagogical Education). The basic research ... -
РАЗВИТИЕ ИКТ-КОМПЕТЕНТНОСТИ ПЕДАГОГА В УСЛОВИЯХ «УЧИТЕЛЬ-ЦЕНТРИРОВАННОЙ» МОДЕЛИ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ
Фадеева, О. А.; Симонова, А. Л.; Fadeeva, O. A.; Simonova, A. L. (Сибирский федеральный университет, 2016-04-14)В материалах тезиса обсуждается проблемы формирования и развития ИКТ-компетентности у педагогов. Обосновывается необходимость разработки методической системы курса повышения квалификации на основе «Учитель-центрированной» ...