Approaches to the Teaching of English Literature Preferred by Students in Selected Malaysian Secondary Schools
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/139957Author:
Engku Suhaimi Engku Atek
Isyaku Hasan
Mohd Nazri Latif Azmi
Mohd Hazli Yah
Nor Jijiana Azmi
Энгку Сухайми Энгку Атек
Исяку Хасан
Мохд Назри Латифф Азми
Мохд Хазли Да
Нор Джиджиана Азми
Date:
2021-03Journal Name:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences 2021 14(3)Abstract:
In 2000, the English literature component was incorporated into the English language syllabus in Malaysian secondary schools. This program still attracts interesting discourse amongst researchers, educators, and policymakers. Determining an appropriate approach to the teaching of English literature is crucial in achieving positive literature learning outcomes. Therefore, this study aims to identify the most preferred approaches to the teaching of English literature in selected secondary schools in Terengganu, Malaysia. The study employed a descriptive survey method in which structured questionnaire was used as a data-gathering instrument. The data were gathered from a sample of 403 students across four different public secondary schools in Terengganu: SMK Kompleks Seberang Takir, SM Sains Sultan Mahmud, SMKA Dato Haji Abbas, and SMK Kompleks Gong Badak. The data were analyzed using descriptive statistics via the SPSS statistical software package (SPSS Inc., Chicago, IL, USA, 20.0). The study found that the moral-philosophical approach to the teaching of English literature is the most preferred approach amongst the students, followed by the information-based approach and the language-based approach. This shows that teachers of English literature incorporate moral values in their lessons. It is envisaged that the findings of this study could be especially useful in the process of curriculum development, particularly in the Malaysian context. Besides, this study could raise teachers’ awareness of their students’ preferences for literature teaching approaches В 2000 г. изучение английской литературы было включено в программу
обучения английскому языку в средних школах Малайзии. Эта программа по-прежнему
обсуждается исследователями, преподавателями и политиками.
Определение подходов к преподаванию английской литературы имеет решающее
значение для повышения качества обучения. Данное исследование направлено
на определение наиболее предпочтительных подходов к преподаванию английской
литературы в отдельных средних школах Теренггану, Малайзия. В исследовании
использовался метод опроса: структурированный опросник был выбран в качестве
инструмента для сбора данных. Выборка представлена 403 учащимися из четырех
государственных средних школ в Теренггану (SMK Kompleks Seberang Takir,
SM Sains Sultan Mahmud, SMKA Dato Haji Abbas и SMK Kompleks Gong Badak).
Анализ данных осуществлялся методами описательной статистики с помощью
пакета программ SPSS (SPSS Inc., Чикаго, Иллинойс, США, 20.0). Исследование
показало, что для большинства студентов важным является морально-философский
подход к преподаванию английской литературы, на втором месте обучающиеся
выделяют информационный и языковые подходы. Опрос показывает, что учителя
английской литературы включают в свои уроки изучение моральных ценностей.
Предполагается, что результаты этого исследования могут быть особенно полезны
в процессе разработки учебных программ и представляют особый интерес для
Малайзии. Кроме того, это исследование может повысить осведомленность учителей
о предпочтениях учащихся в отношении методов преподавания литературы