Показать сокращенную информацию
Approaches to the Teaching of English Literature Preferred by Students in Selected Malaysian Secondary Schools
Автор | Engku Suhaimi Engku Atek | en |
Автор | Isyaku Hasan | en |
Автор | Mohd Nazri Latif Azmi | en |
Автор | Mohd Hazli Yah | en |
Автор | Nor Jijiana Azmi | en |
Автор | Энгку Сухайми Энгку Атек | ru_RU |
Автор | Исяку Хасан | ru_RU |
Автор | Мохд Назри Латифф Азми | ru_RU |
Автор | Мохд Хазли Да | ru_RU |
Автор | Нор Джиджиана Азми | ru_RU |
Дата внесения | 2021-03-30T05:23:28Z | |
Дата, когда ресурс стал доступен | 2021-03-30T05:23:28Z | |
Дата публикации | 2021-03 | |
URI (для ссылок/цитирований) | https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/139957 | |
Аннотация | In 2000, the English literature component was incorporated into the English language syllabus in Malaysian secondary schools. This program still attracts interesting discourse amongst researchers, educators, and policymakers. Determining an appropriate approach to the teaching of English literature is crucial in achieving positive literature learning outcomes. Therefore, this study aims to identify the most preferred approaches to the teaching of English literature in selected secondary schools in Terengganu, Malaysia. The study employed a descriptive survey method in which structured questionnaire was used as a data-gathering instrument. The data were gathered from a sample of 403 students across four different public secondary schools in Terengganu: SMK Kompleks Seberang Takir, SM Sains Sultan Mahmud, SMKA Dato Haji Abbas, and SMK Kompleks Gong Badak. The data were analyzed using descriptive statistics via the SPSS statistical software package (SPSS Inc., Chicago, IL, USA, 20.0). The study found that the moral-philosophical approach to the teaching of English literature is the most preferred approach amongst the students, followed by the information-based approach and the language-based approach. This shows that teachers of English literature incorporate moral values in their lessons. It is envisaged that the findings of this study could be especially useful in the process of curriculum development, particularly in the Malaysian context. Besides, this study could raise teachers’ awareness of their students’ preferences for literature teaching approaches | en |
Аннотация | В 2000 г. изучение английской литературы было включено в программу обучения английскому языку в средних школах Малайзии. Эта программа по-прежнему обсуждается исследователями, преподавателями и политиками. Определение подходов к преподаванию английской литературы имеет решающее значение для повышения качества обучения. Данное исследование направлено на определение наиболее предпочтительных подходов к преподаванию английской литературы в отдельных средних школах Теренггану, Малайзия. В исследовании использовался метод опроса: структурированный опросник был выбран в качестве инструмента для сбора данных. Выборка представлена 403 учащимися из четырех государственных средних школ в Теренггану (SMK Kompleks Seberang Takir, SM Sains Sultan Mahmud, SMKA Dato Haji Abbas и SMK Kompleks Gong Badak). Анализ данных осуществлялся методами описательной статистики с помощью пакета программ SPSS (SPSS Inc., Чикаго, Иллинойс, США, 20.0). Исследование показало, что для большинства студентов важным является морально-философский подход к преподаванию английской литературы, на втором месте обучающиеся выделяют информационный и языковые подходы. Опрос показывает, что учителя английской литературы включают в свои уроки изучение моральных ценностей. Предполагается, что результаты этого исследования могут быть особенно полезны в процессе разработки учебных программ и представляют особый интерес для Малайзии. Кроме того, это исследование может повысить осведомленность учителей о предпочтениях учащихся в отношении методов преподавания литературы | ru_RU |
Язык | en | en |
Издатель | Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University | en |
Тема | Teaching approach | en |
Тема | classroom | en |
Тема | literature | en |
Тема | Malaysia | en |
Тема | second language | en |
Тема | обучающий подход | ru_RU |
Тема | школьный класс | ru_RU |
Тема | литература | ru_RU |
Тема | Малайзия | ru_RU |
Тема | второй язык | ru_RU |
Название | Approaches to the Teaching of English Literature Preferred by Students in Selected Malaysian Secondary Schools | en |
Альтернативное название | Подходы к преподаванию английской литературы, предпочитаемые учениками некоторых малазийских средних школ | ru_RU |
Тип | Journal Article | en |
Контакты автора | Engku Suhaimi Engku Atek: Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) Terengganu, Malaysia; esuhaimi@unisza.edu.my; ORCID: 0000–0002–4889–2904 | en |
Контакты автора | Isyaku Hasan: Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) Terengganu, Malaysia; isyaku87@gmail.com; ORCID: 0000–0002–8260–2894 | en |
Контакты автора | Mohd Nazri Latif Azmi: Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) Terengganu, Malaysia; mohdnazri@unisza.edu.my; ORCID: 0000–0002–4712–5332 | en |
Контакты автора | Mohd Hazli Yah: Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) Terengganu, Malaysia; mohdnazri@unisza.edu.my; ORCID: 0000–0003–3984–780X | en |
Контакты автора | Nor Jijiana Azmi: Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) Terengganu, Malaysia; jijidianaazmi@unisza.edu.my; ORCID: 0000–0001–7922–7993 | en |
Контакты автора | Энгку Сухайми Энгку Атек: Университет Султана Зейнала Абидина Малайзия, Теренггану | ru_RU |
Контакты автора | Исяку Хасан: Университет Султана Зейнала Абидина Малайзия, Теренггану | ru_RU |
Контакты автора | Мохд Назри Латифф Азми: Университет Султана Зейнала Абидина Малайзия, Теренггану | ru_RU |
Контакты автора | Мохд Хазли Да: Университет Султана Зейнала Абидина Малайзия, Теренггану | ru_RU |
Контакты автора | Нор Джиджиана Азми: Университет Султана Зейнала Абидина Малайзия, Теренггану | ru_RU |
Страницы | 396–407 | ru_RU |
DOI | 10.17516/1997–1370–0729 | |
Журнал | Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences 2021 14(3) | en |