Use of the Hardware and Software Complex “Moscow Electronic School” in Training Teachers Working Under the International Baccalaureate Programmes
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/125580Автор:
Grinshkun, Vadim V.
Usova, Natalia A.
Гриншкун, В. В.
Усова, Н. А.
Дата:
2019-09Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2019 12 (9)Аннотация:
The results of a study of the influence quantity of the educational resources of the Moscow Electronic School project on the professional qualities of teachers working under the International Baccalaureate programmes are presented in the article. A comparison of the effectiveness of teachers’ work at Moscow schools of the International Baccalaureate system, who are enrolled in master’s degree programmes at Moscow City University and use these resources as an object and a tool for education, was used as the main research method.
The proposed changes to the teacher training system, applied in connection with the possibility of their participation in the development and assessment of the Moscow Electronic School project’s educational resources effectiveness are described in the article, an example of students’ creative projects is provided.
In conclusion, based on the data available from the experiments, the trends of the described electronic resources’ influence on the effectiveness of collective, creative and result-oriented
educational activities, typical for the International Baccalaureate’s approaches are identified. Conclusions about improving teachers’ professional qualities in the field of educational, extracurricular and scientific-methodological
activities are made В статье представлены результаты исследования степени влияния образовательных ресурсов проекта «Московская электронная школа» на профессиональные качества педагогов, работающих по программам Международного бакалавриата. В качестве основного метода исследования использовано сравнение эффективности работы учителей
в московских школах системы «Международный бакалавриат», обучающихся в магистратуре педагогического вуза с применением названных ресурсов в качестве объекта и средства обучения.
В статье описаны предложенные изменения, вносимые в систему подготовки педагогов
в связи с появлением возможности их участия в разработке и оценке эффективности
образовательных ресурсов проекта «Московская электронная школа», приведен пример творческих разработок обучающихся.
В заключении на основании данных, полученных экспериментальным путем, выявлены
тенденции влияния описанных электронных ресурсов на эффективность коллективной,
творческой, ориентированной на результат образовательной деятельности, характерной для подходов Международного бакалавриата. Сделаны выводы о повышении
профессиональных качеств педагогов в области учебной, внеучебной и научно-методической
деятельности