Показать сокращенную информацию

Tareva, Elena G.en
Budnik, Anastasia S.en
Тарева, Е.Г.ru_RU
Будник, А.С.ru_RU
2013-11-29T02:29:52Z
2013-11-29T02:29:52Z
2013-11
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/10099
The article mainly focuses on the essence and structure of the intercultural communicative competence of senior pupils. First of all, it reveals the basic personal features required for successful intercultural communication. In addition, it studies the interrelation between the intercultural communicative competence and the foreign language communicative competence. Moreover, it suggests forming the perceptive-cognitive aspect of the intercultural communicative competence of senior pupils according to the peculiarities of this school age. Besides, it singles out the constituent parts of the intercultural communicative competence of senior pupils and, as a result, puts forward its definitionen
Целью данной статьи является анализ сущности и структуры межкультурной коммуникативной компетенции старших школьников. В первую очередь выявляются основные личностные качества учащихся, необходимые для межкультурной коммуникации. Также рассматривается связь между межкультурной коммуникативной компетенцией и иноязычной коммуникативной компетенцией. Выдвигается идея формирования перцептивно- когнитивного аспекта межкультурной коммуникативной компетенции старших школьников исходя из особенностей данного этапа обучения. Кроме того, выделяются структурные компоненты межкультурной коммуникативной компетенции и в результате предлагается ее определениеru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University.en
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2013 6 ( 11 )en
intercultural communicative competenceen
intercultural communicationen
personal featuresen
perceptive-cognitive aspecten
cognitionen
senior school ageen
teaching foreign languagesen
межкультурная коммуникативная компетенцияru_RU
межкультурная коммуникацияru_RU
личностные качестваru_RU
перцептивно-когнитивный аспектru_RU
когницияru_RU
старший школьный возрастru_RU
обучение иностранным языкамru_RU
Intercultural Communicative Competence as an Aim of Teaching Foreign Languages in Comprehensive Schoolen
Межкультурная коммуникативная компетенция как цель обучения иностранным языкам в общеобразовательной школеru_RU
Journal Article
Published Journal Article
Tareva, Elena G.:Department of French language and linguistic didactics, Moscow City Teachers’ Training University, 5B Malyi Kazennyi per., Moscow, 129226 Russiaen
Budnik, Anastasia S.:Department of French language and linguistic didactics, Moscow City Teachers’ Training University, 5B Malyi Kazennyi per., Moscow, 129226 Russia; E-mail: brida3@mail.ruen
Тарева, Е.Г.:Московский городской педагогический университет Россия 129226, Москва, Малый Казенный пер., 5бru_RU
Будник, А.С.:Московский городской педагогический университет Россия 129226, Москва, Малый Казенный пер., 5бru_RU
1592-1598


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию