Adult Education in the Context of Constructive Conflict Theory
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/10317Автор:
Pahalyan, Victor E.
Пахальян, В.Э.
Дата:
2014-04Аннотация:
Current status of adult education issue is considered in the context of main objective contradictions,
which are manifested in educational conflicts in the process of obtaining higher professional education
in the field of helping professions. The authors found key contradictions in training of such specialists,
in particular, between the formal requirements for training in university, the professional requirements
themselves and personal willingness of future specialists. This paper is based on practical experience
in the Department of Psychology of the Moscow Institute of Open Education. This experience is built
on the concept of constructive conflict and is able to overcome these contradictions in the educating
process between prior learning experiences of students and the demands for future specialists Современное состояние проблемы образования взрослых рассматривается в контексте
основных объективных противоречий, которые проявляются в образовательных конфликтах
в процессе получения высшего профессионального образования в сфере помогающих профессий.
Выделяются основные противоречия в подготовке таких специалистов, в частности между
формальными требованиями к обучению в вузе, требованиями профессиональной деятельности
и личностной готовностью будущих специалистов. Приводится опыт работы кафедры
практической психологии Московского института открытого образования, построенный на
представлениях о конструктивном конфликте и позволяющий преодолеть в процессе обучения
противоречия между опытом предшествующего обучения учащихся и требованиями к
личности будущего специалиста
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
Подготовка практических психологов: трудности и перспективы
Пахальян, В.Э.; Pakhalyan, Victor E. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2012-12)The article presents the authors view on the problem of practical psychologists training in its present state. Analysis of the state of normative legal and methodological base of higher vocational education system serves ... -
Future Teachers’ Training in Identification and Development of IT Giftedness at Schools of the Republic of Tyva
Kuular, Dolaana O.; Ragulina, Marina I.; Lapchik, Mikhail P.; Куулар, Д. О.; Рагулина, М. И.; Лапчик, М. П. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2019-09)The article studies the issue of future bachelors’ of education professional training improvement (education profile — “computer science”) in order to identify and develop children’s IT‑giftedness in cultural and educational ... -
Cross-Cultural Analysis and Systematization of the Physical Education Models
Manzheley, Irina V.; Манжелей,И.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-06)The paper looks into some possible ways of reconstructing the current physical education on the basis of a favorable balance between traditional and innovative approaches to educational activity as well as digesting the ... -
Goal Attitudes of Schools and Psychological Readiness Towards Developmental Conflict Resolution in Youth as the Educational Result
Gorlova, Natalia V.; Горлова, Н.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-04)On the basis of cultural-historical psychology, constructive psychology of conflict and existential psychology the paper discussed the construct of psychological readiness towards developmental conflict resolution in ... -
An Experience of Applied Conflictology
Khasan, Boris I.; Хасан, Б.И. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2015-11)The article considers the phenomenon of the conflict as not only natural and destructive phenomenon. Conflict is understood as a form of contradiction to be held in its resolution. The possibility of special designing ...