Criterion-Factor Modeling of Character Education of Orphans
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/9951Author:
Iakovleva, Natalia F.
Яковлева, Н.Ф.
Date:
2013-09Abstract:
The problem of education of spiritual, moral and volitional character traits in children-orphans
and children left without parental care is studied. The features of characterological development of
orphan children in educational and social care homes are analysed. The process of building a model
of character education of orphans, including manageable factors and criteria, is theoretically justified
and described. Рассмотрена проблема воспитания духовно-нравственных и деятельно-волевых черт
характера у детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей. Проанализированы
особенности характерологического развития детей-сирот в условиях образовательных и
социальных учреждениях интернатного типа. Теоретически обосновано и описано построение
модели процесса воспитания характера детей-сирот, включающей управляемые факторы и
критерии.