Real Options in Management of Modern Corporation: Perspectives of Usage and the Problem of Valuation
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/929Author:
Kayachev, Gennadiy F.
Peksheva, Valeriya S.
Г.Ф. Каячев
В.С. Пекшева
Date:
2009-05Abstract:
In the given article the approaches to the core of strategic management of company are showed, the
role and meaning of various indexes for estimation of corporate strategies effectiveness are analyzed.
On the basis of characteristic of modern conceptions about management effectiveness of corporation
the interconnection of corporations’ strategies with method of real option valuation is revealed, the
objective necessity to use this method is disclosed with the aim of increasing the company’s valuation
and effectiveness of individual project. The nature of adequate estimation of option value is shown.
Though the scientific activity in the given area is very active, there is no method of valuation, which can
give precisely the quantitative formula of management decisions, built on the base of real options. For
valuation of real options the three main methods are in usage, they are: the Binominal Option Pricing
Model, the Black-Scholes Model and the Monte Carlo Method. In the given article the following is
presented: the core of the approaches, their benefits and drawbacks and the picture of calculation of
Real Option price. In the Conclusion part the resume and recommendations are submitted those of
choosing this or that method of valuation. Раскрыты подходы к сущности стратегического управления в компании, проанализированы роль и значение различных показателей для оценки эффективности корпоративных стратегий. На основе характеристики современных представлений об эффективности управления раскрыта взаимосвязь стратегий корпорации с методом реальных опционов, выявляется объективная необходимость использования этого метода для повышения стоимости компании и эффективности отдельного проекта. Показано значение адекватной оценки стоимости реальных опционов. Хотя научная деятельность в данной области весьма активна, еще не существует метода оценки, который бы абсолютно точно мог дать количественное выражение управленческим решениям, построенным на основе реальных опционов. Для оценки стоимости реальных опционов используется три основных метода: биноминальная модель, модель Блэка-Шоулза и метод Монте-Карло. В статье представлены суть каждого подхода, их достоинства и недостатки, а также пример расчетов стоимости реального опциона. В заключение сделан вывод и даны рекомендации по выбору метода оценки стоимости реального опциона.
Collections:
Metadata:
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Corporate Culture of University as compound organization: model and scheme of formation
Дадашева, Вера Андреевна; Ефимов, Валерий Сергеевич; Лаптева, Алла Владимировна (2016-10)Corporate culture in modern organizations is mediate management tool; it acts through influence on interests, goals and activity manners of collectives and individual members and complements directive management techniques ... -
Corporate Culture of University as compound organization: model and scheme of formation
Дадашева, Вера Андреевна; Ефимов, Валерий Сергеевич; Лаптева, Алла Владимировна (2016-10)Corporate culture in modern organizations is mediate management tool; it acts through influence on interests, goals and activity manners of collectives and individual members and complements directive management techniques ... -
Corporate Practices for Managing Conflict of Interest in Terms of ESG Standards
Astanin, Victor V.; Астанин, В. В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2022-12)The global agenda for the integration and development of Social care and Corporate Governance (ESG) standards determines the necessity of the legal community attention to the tasks of regulatory, methodological, organizational ... -
Интеграция диверсификации и системного подхода в развитии корпоративного управления субъектами хозяйствования потребительского рынка
Чаплина, А.Н.; Chaplina, Albina N.; Герасимова, Е.А.; Gerasimova, Elena A.; Щитников, А.С.; Shchitnikov, Aleksandr S. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2012-10)The article discusses the application of an integrated approach in the development of corporate management, the development of a systematic approach to managing network business. The main trends in the retail trade are ... -
Analysis of National Peculiarities and Challenges of Development of the Organizational Culture of Mongolia
Sevek, Vyacheslav K.; Bor, Amarsanaa; Sevek, Ruslana M.; Севек, В.К.; Бор, А.; Севек, Р.М. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2017-07)The article presents an analysis of the national features of the organizational culture of Mongolia, taking into account the study of its historical stage of development. The purpose of the paper is to define a contemporary ...