International Project-based Educational Functions Developing Scientific, Infrastructural and Professional Competences of the Researchers Involved
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/928Author:
Edwards, Natalie M.
Н.М. Эдвардс
Date:
2009-05Abstract:
The academic capitalism has inspired advanced requirements to academicians and researchers,
globally. To meet them, both universities and R&D organizations have to modify paradigmatically
and to prepare their researchers to efficient and economically expedient R&D work. Appropriate
competences may be achieved in formal, non-formal and informal education frameworks. This
paper considers an informal-based approach to the development of researchers’ infrastructural and
professional competences through involvement to international projects and thus, their educational
functions. «Академический капитализм» предъявляет повышенные требования к ученым и исследователям во всем мире. Чтобы им соответствовать, университеты и научные организации вынуждены меняться коренным образом и готовить своих ученых к эффективной и экономически целесообразной научно-технической деятельности. Соответствующие компетенции могут быть сформированы в формальном, неформальном и информальном образовании. В данной работе рассмотрены подходы неформального образования для формирования инфраструктурных и профессиональных компетенций ученого посредством его включения в международные проекты и, соответственно, образовательные функции проектной деятельности.