New Linguistic Technologies in Modern Political Discourse
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/850Author:
Suslova, Anna Yu.
А.Ю.Суслова
Date:
2008-12Abstract:
In modern political discourse a lot of American politicians with the help of their speechwriters and
political image makers use various linguistic technologies to reach their political goals through the
process of persuasion or bargaining. Producing various texts of speeches, they include into them not
only deep knowledge of the natural and social worlds (values, beliefs, assumptions) but also their
knowledge of language whose power of influence is evident and very strong. Such technologies as the
simplicity of speech (direct appeal to ordinary people), effective image-making strategies by visual and
verbal language means, the creation of effective visual products of persuasion (political advertisements
and cartoons) allow them to introduce socially important and culturally oriented concepts for the
purpose of keeping their power and reinforcing their influence on public opinion.. В современном политическом дискурсе американские политики при помощи ассистентов, пишущих для них речи, и политических имиджмейкеров используют различные лингвистические технологии для достижения своих политических целей при помощи убеждения и достижения взаимных договоренностей. Подготавливая различные тексты речей, они используют не только глубокие знания природы и социума (ценности, верования, обязательства), но и знания языка, сила влияния которого очевидна и очень значительна. Такие технологии, как простота речи (прямое обращение к простому народу), эффективные имиджмейкерские стратегии, подразумевающие использование визуальных и вербальных лингвистических средств, создание эффективных визуальных средств убеждения (политическая реклама и карикатуры) дают им возможность внедрять социально важные и культурно-ориентированные концепции с целью поддержания власти и усиления политического влияния.