Criticism of Educational Cynicism
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/68395Author:
Imakaev, Victor R.
Имакаев, В.Р.
Date:
2018Journal Name:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2018 11 (2)Abstract:
The article investigates the phenomenon of “educational cynicism” – an attitude towards “enlightened negativity” frequently seen among school teachers and university professors. Since this attitude is usually manifested in rejection, opposition and accusation, the article is structured with binary oppositions, manifested in words and actions of the neo-tribe of “educational cynics.” Статья посвящена исследованию феномена педагогического цинизма – установки «просвещенной негативности», характерной для многих учителей школ и преподавателей вузов. Поскольку эта установка, как правило, проявляется в отрицании, противопоставлении, обвинении, структуру статьи составили бинарные оппозиции, проявляющиеся в словах и действиях
представителей нео-племени «педагогических циников».