Foreign Language in a Non-Linguistics Higher School: Optimal Means of Control
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/35367Author:
Vonog, Vita V.
Воног, В.В.
Date:
2017-10Journal Name:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2017 10 (10)Abstract:
The article is devoted to author’s observations and research aimed at looking for an appropriate means of control that corresponds to student-centered approach in teaching English in a Higher School. The target audience is students of non-linguistics specialties who are taught to take Cambridge international exams in terms of Russian academic excellence program. The efforts of Siberian Federal University have been aimed at increasing the number of English classes and organizing the system of internal and external testing, i.e. Preliminary English Test (PET), First Certificate in English (FCE) and Test of Legal English Skills (TOLES). Due to such methods of research as prognostic simulation and experimental learning the author collected data connected with the system of evaluating students’ progress by means of mock exams. This choice is reasonable as the quality and effectiveness of teaching increase. As a result it causes a higher motivation among students of non-linguistics specialties to English language and reduces overall time to achieve the planned learning outcomes Статья посвящена авторским наблюдениям и исследованию, целью которых является по-
иск метода контроля, соответствующего индивидуальному подходу к студенту в процессе преподавания английского языка в вузе. Целевой аудиторией выступают студенты нелингвистических специальностей, которых готовят к экзаменам Кембриджского синдиката в рамках программы повышения конкурентоспособности ведущих российских университетов. Усилия Сибирского федерального университета направлены на увеличение аудиторных часов дисциплины «Иностранный язык» и организацию системы внутренней и внешней аттестации, а именно таких международных экзаменов, как Кембриджские экзамены на получение свидетельства по английскому языку и международный экзамен
по юридическому английскому. Благодаря таким методам, как прогнозирующее моделирование и опытное обучение, автор работы получила данные о системе оценивания прогресса знаний студентов с помощью пробных экзаменов, выбор которых обоснован повышением качества и эффективности преподавания и увеличением мотивации среди студентов
нелингвистических специальностей, а также сокращением времени на достижение определенных результатов