Деонтология журналистики как область морального выбора профессионала
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/3226Author:
Корконосенко, С. Г.
Korkonosenko, Sergey G.
Date:
2012-12Abstract:
Автор рассматривает понятие и содержание деонтологии журналистики в сравнении с профессиональной этикой и моралью. По его оценке, деонтология является областью принципов профессии, на основе синтеза которых возникает миссия. Одна из главных качественных характеристик деонтологии заключается в том, что в ней соединяются знание объективных законов и субъективная позиция профессионала медиа, которая обязывает его к моральному выбору. The author examines the concept and the content of the journalism deontology in comparison with professional ethics and morality. According to his estimation, deontology is a field of the principles of profession, on the basis of synthesis of which the mission appears. One of the main qualitative characteristics of deontology consists in the fact that it joins the knowledge of objective laws and the subjective position of the media professional that forces him to make a moral choice.