Gender Features in Female Political Discourse: The Construction of Hillary Clinton’s Political Image
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/30781Author:
Baikalova, Natal‘ia S.
Байкалова, Н.С.
Date:
2017Journal Name:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences 2021 14(4)Abstract:
Modern political campaign involves considerable efforts, which also include the creation of a political image. That is a complex process, which means elaboration of biography, character features, appearance and the style of speech. However, image making is a two-sided process, one side is a politician’s behaviour and the second is media sources coverage of this behaviour. Recent research has shown the main features of male and female language styles and the gender markers, which women-politicians employ for political campaigns. The materials for the analysis in this paper are the articles and analytical reports about Hillary Rodham Clinton. This paper is at the confluence of linguistics, politics and media discourse. The main goal of the research is to investigate which gender features journalists use for Hillary Clinton’s representation in the media Предвыборная кампания любого политика подразумевает целый комплекс манипуляций с биографией кандидата, его манерой речи, внешним обликом и репутацией. Однако конечный образ является не столько воплощением работы пиар-команды и поведением самого политика, сколько освещением и репрезентацией этого образа в средствах массовой информации. Статья посвящена вопросу гендерной идентификации политика в СМИ, тому, какая гендерная стратегия преимущественно избирается журналистами для освещения деятельности Хиллари Клинтон