Инновационный потенциал акмеологического подхода в подготовке педагогических кадров
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/3031Author:
Шмелева, Е.А.
Shmeleva, Elena A.
Date:
2012-09Abstract:
The article deals with the conditions of the formation of innovative competences of the teachers and
students. The full view of the content of innovation in higher education, working conditions and factors
of its optimization can be formed on the basis of the acmeological approach. Acmeology focuses on the
allocation of productivity factors that promote the development of the object, definition of the strategies
to achieve qualitative results, which can be relied upon in choosing technologies and solutions to
educational problems. The acmeological approach allows to optimally realize the innovative potential
of the professional development to its best. В статье рассматриваются условия формирования инновационных компетенций
преподавателей и студентов. Целостное представление о содержании инновационной
деятельности в вузах, условиях и факторах ее оптимизации может быть сформировано
на основе акмеологического подхода. Акмеология ориентирует на выделение факторов
продуктивности, стимулирующих развитие объекта, определение стратегий достижения
качественного результата, на которые можно опираться в выборе технологий и способов
решения педагогических задач. Акмеологический подход позволяет оптимально реализовывать
инновационный потенциал профессионального развития.