Theoretical and Practical Approach to the Lifelong Learning Paradigm: Creating Additional Vocational Training Program
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/19881Author:
Galperina, Ekaterina A.
Nadezhdina, Elena Y.
Shtogrina, Yulia I.
Гальперина, Е.А.
Надеждина, Е.Ю.
Штогрина, Ю.И.
Date:
2015-11Abstract:
This article points out the relevance of educational conception of the paradigm of Lifelong Learning in
Russian system of education. The authors pay close attention to the conception of federal program in
developing education for 2016-2020, which was fundamental in creating additional vocational training
program «English for special purposes in the sphere of business and innovation», realized on the base
of the International Department of Management by the National Research Tomsk State University and
with the support from the European Union project 544283-TEMPUS-1-2013-1-ES-TEMPUS-JPHES
«Lifelong Language Learning University Centre Network for New Career Opportunities and Personal
Development”. The article describes the pilot additional vocational training program as an attempt to
raise the investment in people and knowledge; promote the acquisition of basic skills, develop people’s
employability and adaptability and broaden opportunities in the sphere of business and innovation В статье рассматривается актуальность концепции обучения в течение всей жизни в
российском образовании. Особое внимание авторы статьи уделяют концепции ФЦП развития
образования на 2016-2020 годы, которая стала основополагающей при создании программы
дополнительного профессионального образования «Английский язык для профессиональных
целей в сфере бизнеса и инноваций», реализуемой на базе международного факультета
управления Национального исследовательского томского государственного университета
при поддержки проекта Европейского союза 544283-TEMPUS-1-2013-1-ES-TEMPUS-JPHES
«Создание сети университетских языковых центров для профессионального и личностного
развития человека в рамках парадигмы образования в течение всей жизни. Авторы статьи
детально описывают процесс создания программы, способствующей приобретению новых
знаний, формированию иноязычной языковой компетенции, и создание возможности для
дальнейшего развития в сфере бизнеса и инноваций, а также результаты обучения пилотных
групп