Show simple item record

Nozdrenko, Elena A.en
Ноздренко, Е.А.ru_RU
2015-05-29T05:47:25Z
2015-05-29T05:47:25Z
2015-05
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/16823
With the development of market economy, cultural and leisure spheres should not only choose, but also forecast promising directions of their development. The mechanisms of this prediction have a complex structure associated with the main line of cultural policy. Since setting the objectives of cultural and leisure activities is related to the organization of leisure for socially important purposes, so the need to carry out skilled work on the formation of the current demand for this type of free time activities is obvious today. The issue of qualified promotion of cultural product today is quite problematic. One of the reasons (and this is a question of marketing) is the lack of demanded cultural product aimed at the satisfaction and development of cultural needs and interests of the individual. The second reason is related to the lack of understanding (and often ignorance) of technologies to effectively promote this type of product, which embodies the specifics of the industry of cultural and leisure activities, which, in turn, demonstrates humanistic, cultural and developmental nature. A critical role in the effective implementation of the idea of forming the actual demand for cultural leisure belongs to different informative and persuasive promotion technologies. Modern advertising is not only a reflection of the society culture, but also the ability to participate significantly in the formation of this culture, including the culture of consumption. Advertisement promotes socialization through broadcasting of images and standards using the mechanisms of mass communication, in which the society applies technological methods of producing social values. The professional approach to promotion of the product of cultural and leisure activities and the approach to its customer as an individual leads to the realization of the need to use new communication technologies (advertising, PR, etc.) They can meet the demands of modern society and also: 1) form the current demand for this type of cultural production; 2) create new needs of the individual, affecting and determining the spiritual and cultural life of societyen
В условиях развития рыночной экономики культурно-досуговая сфера должна не только выбирать, но и сама прогнозировать перспективные направления своего развития. Механизмы такого прогнозирования имеют сложную структуру, связанную с магистральной линией культурной политики. Так как целеполагание культурно-досуговой деятельности связано с организацией досуга в социально значимых целях, то и необходимость осуществлять квалифицированную работу по формированию актуального спроса на данный вид свободного времени очевидна. Вопрос квалифицированного продвижения культурного продукта на сегодняшний день является достаточно проблемным. Одна из причин (и это вопрос маркетинга) – отсутствие востребованного культурного продукта, направленного на удовлетворение и развитие культурных потребностей и интересов личности. Вторая причина связана с непониманием (чаще незнанием) технологий эффективного продвижения данного вида продукта, который обусловлен спецификой самой отрасли культурно-досуговой деятельности, организация досуга в рамках которой, в свою очередь, носит гуманистический, культурологический и развивающий характер. Важнейшую роль в эффективной реализации идеи формирования актуального спроса на культурный досуг занимают различные информативно-убеждающие технологии продвижения. Современная реклама является не только отражением культуры общества, но и сама способна значительно участвовать в формировании этой культуры, в том числе культуры потребления. Реклама способствует социализации человека посредством трансляции образцов и норм через механизмы массовой коммуникации, в рамках которых общество реализует технологические способы производства социальных значений. Профессиональный подход к продвижению продукта культурно-досуговой деятельности и его потребителю как личности приводит к осознанию необходимости применения новых коммуникативных технологий (реклама, PR и др.), способных отвечать требованиям современного общества и: 1) формировать актуальный спрос на данный вид духовного производства; 2) создавать новые потребности личности, качественно влияя и определяя духовную и культурную жизнь обществаru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University.ru_RU
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2015 8 (5)en
advertisementen
cultureen
social and cultural sphereen
cultural and leisure activitiesen
promotion and leisureen
рекламаru_RU
культураru_RU
социально-культурная сфераru_RU
культурно-досуговая деятельностьru_RU
продвижениеru_RU
Creating Demand in Cultural and Leisure Activities by Means of Advertisementen
Формирование спроса в сфере культурно-досуговой деятельности средствами рекламыru_RU
Journal Article
Published Journal Article
Nozdrenko, Elena A.:Siberian Federal University 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041, Russia; E-mail: elena.nozdrenko@mail.ruen
Ноздренко, Е.А.:Сибирский федеральный университет Россия, 660041, Красноярск, пр. Свободный, 79ru_RU
927-938


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV