Nine successful Projects: why we Cannot Draw Lessons from our Own Experience
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/16578Author:
Lenskaya, Еlena A.
Ленская, Е.А.
Date:
2014-12Abstract:
While Russian community is getting tired of never ending reforms that do not seem to lead to any
positive consequences but are always implemented at a country-wide scale, a number of very
successful regional or local innovations have not been noticed or have even been neglected, although
their outcomes have been visible and impressive. In this article we shall look at the most successful
international projects which were either launched in Krasnoyarsk or in which Krasnoyarsk teachers
have successfully participated in order to find out why most of the projects have eventually been
discontinued and why a few of them have survived. The reason we call these projects successful is that
at a certain stage they have been positively assessed by regional and federal authorities and foreign
experts, and that they were highly appreciated in the professional community В то время как российское сообщество устало от никогда не заканчивающихся реформ,
которые, как кажется, не приведут к положительным последствиям, но всегда реализуются
в масштабе всей страны, ряд очень успешных региональных или местных инноваций не были
замечены или были заброшены, хотя они дали впечатляющие результаты. В этой статье
мы рассмотрим наиболее успешные международные проекты, которые были либо запущены
в Красноярске или в которых принимали участие красноярские учителя для того, чтобы
выяснить, почему большинство из этих проектов в итоге были прекращены, а некоторые
из них выжили. Причина, почему мы называем эти проекты успешными, в том, что на
определенном этапе они были положительно оценены региональными и федеральными
органами власти и иностранными экспертами и высоко оценены в профессиональном
сообществе