Author | Zholchieva, Aelita | en |
Author | Zholchieva, Ainuru | en |
Author | Жолчиева, А. | ru_RU |
Author | Жолчиева, А. | ru_RU |
Accessioned Date | 2022-08-01T04:22:07Z | |
Available Date | 2022-08-01T04:22:07Z | |
Issued Date | 2022-09 | |
URI (for links/citations) | https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/148213 | |
Abstract | Teachers’ motivation and encouragement is considered as one of the priority areas in the Education Development Strategy of the Ministry of Education and the Science of the Kyrgyz Republic. At the same time, teachers claim that the specified salary structure, benefits, and working conditions do not meet their basic needs. In this study we`ve tried to determine the extent to which teachers’ expectations and needs correspond to their constructive, organizational, and communicative components of professional activity and their implementation.
The results of the study revealed that the teachers in schools are not happy with the distribution of responsibilities among them. Apart from these facts the teachers express overall satisfaction with their work. For instance, they are satisfied with the working conditions, teaching load, and the professional development opportunities proposed by the administration. Moreover, many teachers expressed their respect for the profession itself. The insights of the study can be further researched in details | en |
Abstract | Мотивация и поощрение учителей рассматривается как одно
из приоритетных направлений в Стратегии развития образования Министерства
образования и науки Кыргызской Республики. В то же время учителя утверждают,
что указанная структура заработной платы, льготы и условия труда не соответствуют
их базовым потребностям. В данном исследовании мы попытались определить,
насколько ожидания и потребности педагогов соответствуют конструктивным,
организационным и коммуникативным компонентам профессиональной
деятельности и их реализации.
Результаты исследования выявили, что учителя в школах недовольны распределением
обязанностей между ними, хотя выражают общее удовлетворение своей работой.
Например, их устраивают условия труда, преподавательская нагрузка, возможности
профессионального развития, предлагаемые администрацией. Более того, многие
педагоги выразили уважение к самой профессии. Выводы исследования могут быть
дополнительно исследованы в деталях | ru_RU |
Language | en | en |
Publisher | Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University | en |
Subject | teacher well-being | en |
Subject | teacher job satisfaction | en |
Subject | school teachers | en |
Subject | scheduling program | en |
Subject | самочувствие учителя | ru_RU |
Subject | удовлетворенность учителя работой | ru_RU |
Subject | школьные учителя | ru_RU |
Subject | программа планирования | ru_RU |
Title | Kyrgystan School Teachers’ Motivation and Well Being | en |
Alternative Title | Мотивация и поощрение школьных учителей Кыргызстана | ru_RU |
Type | Journal Article | en |
Contacts | Zholchieva, Aelita: American University in Central Asia Bishkek, Kyrgyzstan; info.alatoo@edu.kg | en |
Contacts | Zholchieva, Ainuru: International Ala-Too University Bishkek, Kyrgyzstan | en |
Contacts | Жолчиева, А.: Американский университет в Центральной Азии Кыргызстан, Бишкек | ru_RU |
Contacts | Жолчиева, А.: Международный Университет Ала-Тоо Кыргызстан, Бишкек | ru_RU |
Pages | 1320–1328 | ru_RU |
DOI | 10.17516/1997-1370-0931 | |
Journal Name | Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences; 2022 15 (9) | en |